måndag 8 augusti 2016

Köksträdgården

En vecka kvar av semestern och jag har inte alls gjort allt jag tänkt göra, men gjort en massa annat istället.
Precis som det ska vara när man är ledig =)
Vi skulle ha bytt tak på huset, men det får bli ett projekt för nästa sommar.
Istället har vi fixat och donat en massa ute, jag har anlagt en köksträdgård och påbörjat min komposthörna.
Maken har byggt ett nytt vedförråd samt lagt om taket på förrådet. 

Sedan har det såklar varit en massa fotboll för vår del, grabbarna drog på Gothia Cup för tredje året på raken.
Skötte sig riktigt bra, gick obesegrad genom grundspelet och vidare till A-slutspel där de fick möta IFK Skövde som besegrade oss med 2-0.
IFK Skövde blev det bästa svenska P16 laget med en smått fantastisk tredjeplats, så det kändes helt ok att förlora med 2-0 mot dem.


Här kommer några bilder från köksträdgården:


Inte helt färdigt ännu, men det börjar arta sig i min köksträdgård

Strandirisen från dammen har fått flytta hit på prov.
Vill så gärna ha den kvar så jag hoppas den vill finna sig tillrätta.

Den gamla huggkubben fick en ny funktion i form av ett bord här i köksträdgården.
Ska köpa lite nya stolar nu när de reas ut, men tills vidare får våra gamla plaststolar duga.

Maken fick i uppdrag att bygga en låda till mina sockerärtor.
Tanken är att de ska klättra upp på spaljen av armeringsjärn.

Så där ja, nu börjar det ta sig i sockerärtslådan =)

För några veckor sedan blommade det vackert i min lilla stubbrabatt, älskar de vackra färgerna på både blåklinten och löjtnantshjärtat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar