måndag 15 februari 2016

Vackra vinterdagar

Ibland behöver man några lågintensiva dagar och den gågna helgen var precis så.
Fint väder och inte specellt mycket på agendan.


I lördags tog jag mig tid för att långkoka fläskkotletter, tre timmar fick de småputtra under lock innan de var så där gudomligt möra att man nästan kan äta dem utan tänder.
Dessutom får de så god smak för det känns som om de verkligen sugit åt sig kryddorna som i normala fall endast ligger på ytan.


Även om jag inte hunnit vara ute så mycket i det vackra vintervädret så njuter jag i fulla muggar av solens strålar som letar sig in genom fönsterrutorna.
Snö och solsken i kombination får mitt humör att bli så mycket bättre!


Hoppas att ni också haft några härliga vinterdagar, vi får se till att krama ur vintern det allra bästa innan vi låter våren kliva in med stormsteg!

Fick ett gäng vackra, vita rosor av maken på Alla Hjärtansdag

Att vara sent ute när man köper bukett en dag som denna är inte att rekommendera, men maken fick en bukett av mig också...fast kanske inte så grabbig som jag hade önskat.



Fick en fin bukett tulpaner av Syster Yster...tack snälla du!

Är svårt att knäppa kort som visar hur vackert vitt det är ute och hur fint solen skiner in.
Så det blev en bild på min hjärtan-på-tråd istället.







6 kommentarer:

  1. Så många vackra blombuketter som pryder ert hem. Haha...jag började småfnissa när jag läste om dina kotletter, köttet var så mört så man kan tugga det utan tänder. Tyckte det lät så roligt.
    Solens strålar gör underverk på oss människor.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha men så möra var de...perfekt för gamla och riktigt små barn =)
      Idag lyser solen med sin frånvaro, ser ut att bli mer snö istället. Men allt det vita på merken, buskar och träd gör att det är ljust och fint ändå.
      Kram på dig!

      Radera
  2. Härliga buketter och visst piggar det upp både med sol och lite blommor, för att inte tala om lågintensiva dagar. Fler såna åt folket! En manlig bukett... undrar hur en sån ser ut, skulle vara kul att se några florister jobba på det temat, gräs och afrikanska jätteknoppar kanske eller kanske det finns män som uppskattar en hederlig tulpanbukett också...
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din bukett låter riktigt spännande, vore intressant att se. Jag tänkte nog mer att en rosa bukett med ett hjärta i var mer kvinnlig än manlig. Visserligen föredrar jag vita buketter själv. Igår fick han en bukett gul/röda tulpaner, de kändes lite mer manliga =)
      Önskar dig en fin dag!
      Kram Annica

      Radera
  3. Det är kul att få buketter! Och ge!! Livar upp vardagen och festen:-)
    Gott med långkok. Här gjordes pulled pork i lördags, smarrigt!
    Kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. En blombukett är aldrig fel, oavsett vem man ger den till. Jag älskar att fylla huset med vackra blommor, synd bara att de oftast är så dyra.
      Jag har aldrig testat att göra egen pulled pork, har tänkt tanken många gånger däremot. Måste ta mig i kragen och göra ett försök, för alla i familjen gillar pulled pork och den yngsta köper pulled pork burgare var och varannan dag numera.
      Önskar dig en fin dag!
      Kram Annica

      Radera