torsdag 18 februari 2016

Solsken, frihet och en liten blomma

Ibland är livet lite extra tufft för oss alla.
Men det gäller att hela tiden blicka framåt och tro att det kommer bättre tider.
Man behöver inte vara störst, bäst och vackrast.
Det viktigaste är att vara sig själv och att göra sitt bästa.

Hittade ett bra ordspråk som stämmer väldigt väl in på mig.

Att leva är inte tillräckligt.
Solsken, frihet och en liten blomma måste man också ha!
Hans Christian Andersen

Solsken och frihet får ni själva fixa fram =)
Men här får ni iaf en liten blomma av mig.

Tulpaner är en vacker och tacksam blomma.
Finns i många fina färger och står sig ofta bra i över en vecka om man kapar av dem lite då och då.
Jag älskar vita tulpaner, men nu när vi närmar oss våren vill jag gärna ha gula blommor.

6 kommentarer:

  1. Jag säger bara åååhh, så sant. ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt fint skrivet! Precis så är det väl och tack för den fina blomman. Idag är det jättebra väder för att bara vara inne och vara förkyld! Hoppas du har det bra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, det var så lite så =)
      Det var en envis och tråkig förkylning du fått, men det blir nog bra till helgen ska du se!
      Med mig är det bra, värre med resten av familjen... en salig blandning av nyopererade axlar, värkande ljumskar och influenser.
      Tur man är superkvinna själv =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Är det sonen som har "lyckats" skada sig. Låter inget vidare.
    underbart med tulpaner.
    Önskar dig och dina sjuklingar en trevlig helg.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lille rackaren är alltid skadad någonstans, men så är han otroligt aktiv och far fram som en virvelvind för jämnan. Maken har opererat axeln och är ur funktion just nu, men det verkar vara på bättringsvägen nu.
      Tulpaner är så enkla men ändå så vackra.
      Kram <3

      Radera