fredag 8 januari 2016

God fortsättning

Dagarna går rasande fort just nu, snart är den åttonde dagen av det nya året slut.
Som ekonom är det bråda tider, ett årsbokslut skall sammanställas och på måndag dyker revisorerna upp.
Mycket att göra, men rätt så skoj att få de sista pusselbitarna att falla på plats.
Men nu har jag jobbat färdigt för idag och skall försöka släppa jobbet i helgen, så tar vi nya tag på måndag istället.


Har hunnit med att kalasa i dagarna två samt en nyårsmiddag sedan sist.
Och även några dagar med bara soffhäng och mys.
Har sett en riktigt mysig och bra film: McFarland, USA med Kevin Costner.
Se den!
Har också bakat en riktigt smarrig hallonkaka, recept på den kommer i helgen.
Med lite bilder från nyårsafton vill jag önska er alla en god fortsättning på det nya året!
Kram på er


Nyårsdukning 2015.
Älskar mina linneservetter och Iittalaglas


En enkel tulpan, mer behövs inte för att piffa till ett bord.
Less i more!

Nyårsdukning 2015 gick i vitt, silver och beige

Lite goda viner att bjuda på till nyårsmaten

Pom-poms i uterummet

Mina pom-poms är säkert väldigt dammiga vid det här laget, de har hängt i hörnet i uterummet i ett år nu.
Men de får hänga kvar ett tag till.
Till varmrätt blev det oxfilé, potatisfondant och baconlindad sparris

After Eight Pannacotta blev det till efterrätt, recept hittar ni här.

Fick en fin ostbricka av lillen och hans flickvän, den invigde vi på nyårsafton


Ost och kex är aldrig fel att bjuda på



3 kommentarer:

  1. Mycket godsaker! Gillar din servettvikning med besticken i en ficka. Måste läggas på minnet.
    God fortsättning
    Anette

    SvaraRadera
  2. God fortsättning!
    Så mycket god mat och så vacker dukning! Det blir godare att äta när det är vackert dukat!
    Så många fina bilder.
    Tänk att ni fått så mycket snö och att det är så kallt. Bra att bilen ville åka iväg, annars blir det bökigt.
    Vi har bara fått lite puder och det kommer lite idag också men vi har blivit lovade regn i morgon. Typiskt västkustskt väder!!! Vi är vana, men det gör det inte roligare.....
    Ja, att vara ekonom vid årsskiftet är hektiskt, man får minnas att det har gått bra tidigare år, så det kommer nog att gå bra i år också!
    Jag hamnade ju i en lycklig situation där jag kunde sluta arbeta och ett tag gjorde jag inte ens min egen deklaration, hade en f d kollega som gärna ville hjälpa till!!! Men nu gör jag det igen. Men det är inte klokt så fort man kommer ifrån det och så ändras ju allt hela tiden och man läser inte på när man inte är fanatiskt intresserad, så är det bara.
    Ha det gott!
    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Så fint du dukat och mycket god mat har du lagat.
    Receptet på hallonkaka låter mycket gott, roligt om du vill dela med dig.
    Kram!

    SvaraRadera