söndag 29 november 2015

Ljuva advent är här

Tänk vad ett år går fort, nu står julen här och knackar på dörren igen.
Jag älskar advent och jul, så december är nästan bara ren och skär glädje för mig.

Alla gnistrande ljusstakar, stjärnor och granar.
Doften och smaken av julgodis, julbak och mumsig julmat.
All tid jag får med mina nära och kära och även minnerna av de som inte längre finns med oss.
Kärlek, värme och glädje.


Men med allt som händer runt omkring oss i världen, i Sverige, i våra egna städer, gör att det är svårt att hitta den där genuina och varma julglädjen. 
Här tycker jag Sverige har visat sig både från sin bästa och sämsta sida, men den goda sidan känns som den har segrat hittills.
Många av oss har skänkt pengar och kläder, andra har ställt upp som volontärer.
Så trots allt det hemska som händer, så känner jag att även denna December är fylld av kärlek, värme och glädje, utöver den rädsla och oro många känner.


Låt oss gemensamt försöka göra denna svåra tid så bra som det bara är möjligt.
Sträck ut en hand åt de medmänniskor som är i nöd.
Kliv ur bekvämlighetszonen och gör en god gärning.
Jag lovar att det kommer kännas bra för både dig själv och den du hjälper.
Önskar er alla en fin första advent!


Önskar er alla en riktigt fin första advent!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du fick en fin första advent. Det fick jag. Åtminstone på dagen, på kvällen/natten kom stormen Gorm och drog fram som en virvelvind i trädgården (du kan läsa på min blogg, om du vill)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi hade en mysig dag hos mina kusiner och deras barn, massor av kramar, bus och pepparkaksbak.
      Usch ja, jag såg vad som hade hänt. Vad tråkigt med ditt fina växthus. Hoppas ni får en slant på försäkringen, men det kanske man inte får när stormen ställt till det.
      Kram Annica

      Radera