söndag 31 maj 2015

Alla fantastiska kvinnors dag och så självklart lite fotboll

Egentligen tycker inte jag man ska fira Mors dag och Fars dag, jag tycker man ska göra sin mor och far stolt och lycklig varje dag istället. Det finns dessutom så många fantastiska människor där ute som av olika anledningar aldrig fått några egna barn, vilken dag ska vi fira dessa på?
Som mamma blir jag lycklig när mina söner gör något bra för dem själva eller för någon annan, det behöver inte vara något stort och extraordinärt. 
Att höra att sönerna är artiga och väluppfostrade när de pratar med andra gör mig varm i hjärtat, då känner jag att jag lyckats som förälder.
Att de fixar sommarjobb, ställer sig mitt på fotbollsplanen och är domare, att de vågar utmana sina största rädslor för att klara av att komma tillbaka till ett normalt liv, alla dessa saker gör mig stolt och glad över just mina tre söner.

Den här veckan har varit väldigt intensiv fotbollsmässigt, i måndags så var det träning och föräldramöte gällande distriktslaget.
På tisdag och onsdag dömde lillen Swedbankligan i fotboll och vi var där och kikade.
På onsdag kväll packades det för fulla muggar, för i torsdagsmorse så var det dags för avfärd mot Norrlandslägret i Junsele för 40 talet glada och förväntansfulla fotbollsspelare.
Väl framme på plats så fick vi reda på att lillen inte hade någon täckning på mobilen, så det har känts konstigt att inte kunna kommunicera med honom.
Men ikväll kommer de hem igen.
Igår tog grabbarna i SAIK P-00 sin första seger för säsongen, helt underbart!
De har jobbat sig fram till denna seger, små förbättringar i varje match.

Har hunnit med att fixa lite med odlingslådorna också samt varit till polisen och fixat pass till mig och den äldsta sonen, han tänker åka till Turkiet med en kompis om två veckor.
Själv har jag inga planer på att åka bort än på ett tag, men ett giltigt pass är alltid bra att ha.

Så till alla er fantastiska kvinnor där ute önskar jag en riktigt härlig dag!
(alla fantastiska män firar vi i november)
Sköt om er och var rädda om varandra!

♥ KRaM aNNiCa ♥
Kantstenen är på plats så fattas bara att fylla på med grus
Det växer så det knakar trots att det inte är något toppenväder, har bara behövt vattna en enda gång sedan jag sådde fröerna resten av tiden har regnet skött den biten.
Salladshuvuden, sockerärtor och morötter är på väg upp.
Rensade lite ogräs och hittade denna lilla skönhet, har ingen aning om vad det är men jag hade inte hjärta att ta bort den trots att den växer på helt fel ställe. 
För en ojämn kamp mot ogräset från skogen, men för stunden är iaf jordgubbarna fredade i stenpartiet.
Lavendel är en tacksam och vacker växt att ha i kruka eller i friland.

Blev lite somrigt och fint tillslut på planteringsbordet också.
Nu vill vi ha värme så vi kan tillbringa mycket tid på vårt smultronställe, dvs vår baksida.

Lillen har mycket på sin agenda just nu, så mamman styrde upp det hela med en veckoplanering utanför hans rum =)

Nio timmars dömning blev det under Swedbankligan, i både strålande solsken och spöregn.
Vilken stämning det var på plats på Jernvallen och jag vill lova att tjejlagen lät väldigt mycket högre än grabbarna =)

Vår yngste son, en sprallig, näst intill översocial och positiv 15-åring som aldrig är rädd för nya saker eller att hugga i.
Till vardags hittar man honom i svartvit randig SAIK tröja och alltid med en fotboll inom en meters radie.
I helgen har han dragit på sig det röda matchstället och tillsammans med 18 andra grabbar från distriktet representerat Gästrikland.
Första matchen vann de med 5-0 (mot Jämtland/Härjedalen), sedan spelade de 1-0 (mot Medelpad) och 0-0 (mot Jämtland/Härjedalen).
Idag på fm har de mött Norrbotten (1-0) och Hälsingland (1-0).

5 matcher, 4 vinster och 1 oavgjord, och 8-0 i målskillnad.
Vilket härligt och duktigt gäng vi har här i Gästrikland.

5 kommentarer:

  1. Fotboll är inte min grej men jag vet att det är ett rart litet humleblomster du hittat. Brukar gilla fuktig ängsmark.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fotboll var inte min grej heller, men det blev ett intresse när både son och make brinner för det.
      Tack för namnet, nu vet jag vad som växer därute =)
      Önskar dig en solig och fin vecka!
      Kram Annica

      Radera
  2. Här är det också fotbollsträning som gäller just nu. Två kvällar i veckan. Och så blir det fotboll skola på sommarlovet
    Kram!.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får verkligen hoppas vädret skärper till sig, för det är inte skoj att vara fotbollsförälder i dåligt väder =(
      Fotboll i fint väder kan vara den absolut bästa sporten som finns, men i regn och kyla är det bara fruktansvärt.
      Ska precis bylta på mig massor av kläder och åka på match, här regnar det, blåser nästan storm och är 12 grader *brrr*
      Önskar dig en fin vecka!
      Kram Annica

      Radera
  3. Det är roligt med alla sporter och trevligt när ungdomarna ägnar sig åt det och jag älskar dom stora turneringarna, då sitter jag klistrad vid tv:n! Nästan i alla fall.
    Vilka fina saker och odlingar du har!
    Agneta kram

    SvaraRadera