tisdag 10 mars 2015

Tänk så många fina människor det finns där ute ♥

Min bloggtorka är inte över ännu, men jag ville bara kika in och tacka er alla fina människor som trots att ni aldrig har träffat mig kommer med massor av goda råd, stöd, hejarrop eller bara en omtänksam kram. 
Många tårar föll från min kind när den ena efter den andra fina kommentaren ramlade in.
Med er i hejarklacken kan man inte göra annat än att lyckas 

Fler tårar föll när jag insåg att ni är så många därute som har varit där jag är nu.
Varför tillåter vi oss att hamna här? 
Och varför tillåter samhället att så många av oss hamnar här?
Åja, den nöten lär vi inte knäcka här och nu.

Sedan jag började blogga har jag upptäckt fler och fler fina, omtänksamma människor som jag känner en tacksamhet över att få följa på nära håll. 
Att få dela både med och motgång med likasinnade som man i normala fall aldrig hade fått lära känna på grund av avståndet mellan oss.

En helt ny vänskap och ett nytt begrepp har uppstått för mig, för när jag berättar hemma eller på jobbet att den och den gjorde så och den personen är just nu på semester där, osv.
Då frågar kollegorna eller maken, vem är den personen du pratat om och i början visste jag inte hur jag skulle kategorisera in er, men numera går ni under begreppet bloggvän 
För det är så det känns, som en vän fast vi aldrig setts.

Än en gång, stort tack för att ni finns 

Idag har jag faktiskt fått mig en promenad i snålblåsten
Vinden var så kraftig ibland att jag kände mig urblåst ur fler bemärkelser än en =)
Mellansonen hade en tid på sjukhuset å då passade jag på att traska runt i Boulognerskogen i Gävle, en mycket vacker stadspark i normala fall, men just denna tidiga vårdag kanske inte kan klassas som vacker.
Uppfriskande var den i alla fall.

På lördag åker vi till Borlänge på fotboll.
Lillen är uttagen att spela med Gestriklands FF, och de ska möta Dalarna och Hälsingland i en liten turnering.
Håller tummarna för att det blir skönt väder, så vi får njuta av både lite solsken och bra fotboll.

Ta hand om er och njut av det vackra vårvädret 
(om än ett väldigt blåsigt vårväder idag)

♥ KRaM aNNiCa ♥

Isen ligger kvar på de ställen där vattnet inte är så strömt
Men med temperaturer mellan 5-10 grader så står det inte på förrän våren är här på riktigt
Tyckte synd om de små änderna som flöt runt i det iskalla vattnet
Men med tanke på hur mycket de åt så kanske de inte frös så mycket, de hade oftare huvudet under än ovan vattenytan.
Som sagt var, svårt att få dem på bild med huvudena ovan ytan
I parken finns massor av stoooora träd, som den här ståtliga granen.
Kottar är så vacker, dessa söta små kottar växer precis överallt och hela marken är täckt av dem.
Tror bestämt den snart är på väg att hoppa i vattnet, känns som om alla grenar
kämpar åt motsatt håll för att inte tappa balansen.
Vet inte om livbojen funkar på ett träd =)
Är så kär i det här lilla huset som finns på Gamla Kyrkogården.
Älskar allt med det, teglet, dörren, fönstren, stengrunden, ja precis allt.
Dessa fönster hade så klart sett jättelustig ut på vårt befintliga hus, tur det för annars hade jag tagit dem med mig =)

6 kommentarer:

  1. Jag har också undrat många gånger hur samhället kan låta människor hamna i den situation som du, jag och många andra människor i vår närhet hamnar i. Alla känner någon som varit utbränd, haft en depression eller något annat. För min del så är jag en sådan som alltid ska se mig som stark, att jag klarar allt och att jag skjuter undan de egentliga känslorna och istället låtsas vara glad. Vilket inte alltid är det bästa. Dock så innebar min sjukskrivning att jag på något sätt uppskattar de små sakerna i livet lättare nu, första vårsolen, när vårblommor börjar komma upp i jorden, när vårfåglar börjar kvittra, att vakna till en blå himmel och verkligen ta vara på de fina känslorna som man inte alltid lägger märke eller ge tid till att känna. Men de små sakerna gör man mår så mycket bättre! När man väl kommer ur det man tycker är jobbigt så känner man sig som en ny och starkare människa, så det finns alltid ett ljus även fast det kan kännas långt bort. Men du är stark och jag är helt säker på att du snart kommer känna att du är på banan, du har styrkan! :)

    Kämpa på nu och ta vara på dig, tänk på dig själv och vad som är bäst för just dig!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för alla fina ord <3. Jag tror också jag klarar av att ta mig ut på andra sidan som en starkare och smartare människa (smart på det sättet att jag lärt mig lyssna på min kropp och inte på min hjärna).
      Vad skönt att du tog dig genom det hela också!
      Önskar dig en fin och solig söndag!
      Kram Annica

      Radera
  2. Önskar dig en härlig helg att hämta kraft ur!
    Bloggvänskramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann, du är en mycket fin bloggvän!
      Helgen har börjat bra, så jag hoppas även denna dag bjuder på sol och återhämtning.
      Önskar dig massor av solsken och återhämtning också!
      Kram Annica

      Radera
  3. Visst är det tur att man har fina bloggvänner, för de blir som vänner även om man inte träffats någon gång. Man lär känna varandra en hel del genom bloggarna. Det som är allra bästa med det, är att man kan välja när man har ork och tid att ha kontakt.

    Hoppas du laddar dina batterier ordentligt under helgen nu, så du får känna dig piggare. Det är tufft att känna sig urlakad och svårt att hinna fylla på förrådet med energi.....kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bloggvänner är de bästa vänner man kan ha, för man kan när som helst gå in och läsa ikapp på vad som har hänt =)
      Jag börjar känna mig starkare nu, kan vara våren som hjälper till. Är en lång väg tillbaka, men när det går åt rätt håll så känns det mycket bättre.
      Sköt om dig!
      Kram Annica

      Radera