söndag 25 januari 2015

Det sa klick, klick och nu är några av de ekologiska bambuprodukterna mina

Idag kunde jag inte hejda mig längre, jag var bara tvungen att gå in på LOVeLLY och klicka hem den söta kakburken och en uppsättning med nya köksredskap, allt tillverkat i ekologisk och giftfri bambu.

Det finns en hel serie med kökssaker i bambu, allt från tallrikar, bestick, glas, kaffemuggar, skålar, durkslag, köksredskap, kakburkar och mycket mer. Serien finns i flera olika vackra pastellfärger, att kika in där är som att titta rakt in i en godisbutik. Helst hade jag velat klicka hem allt, men det tillåter ju inte plånboken, så det får bli någon liten grej då och då.

Helst hade jag också velat klicka hem allt i rosa eller ljusblått, men hur vackert jag än tycker det är så kommer jag inte trivas med det. För jag är ingen pastellig människa hur mycket jag än försöker. 
Kakburken klickade jag faktiskt hem i rosa, men köksredskapen som ska stå framme dag ut och dag in i flera år, de fick bli gräddvita.

Bambu är ett fantastiskt material som kan användas till mycket och om man hanterar produktionen på rätt sätt blir det en ekologisk produkt, läs gärna detta inlägg om de bambuprodukter som LOVeLLY säljer.
När du inte längre vill använda din bambuprodukt kan du gräva ner den i trädgården så bryts den ner och blir en del av kretsloppet igen.

En annan produkt som jag funderat över länge, och som jag fick se med egna ögon förra helgen när vi var i Solna, är Bee's Wrap. 
Det är ett ark gjord av ekologisk bomullsmuslin, bivax, jojobaolja och kåda. 
Du använder den som ett alternativ till plastpåse eller folie.
Perfekt att förvara ost i kylen med, eller att vira in den färdigbredda smörgåsen som du ska ha med dig till jobbet. 
Du diskar den i kallt vatten med lite milt diskmedel och dess antibakteriella egenskaper gör att du kan använda den om och om igen.

♥ KRaM aNNiCa ♥

Ekologiska, giftfria, nedbrytbara och vackra kakburkar från LOVeLLY.
Den i rosa har jag precis beställt.
 
Ekologiska köksredskap i bambu, 5-pack.
Här fegade jag ur och valde gräddvit.
Känner mig inte helt bekväm med att ha en uppsättning i rosa stå framme varje dag.
För er som är lite mer vågade eller pastelliga så vill jag bara meddela att den i rosa är sjukt snygg!
Bee's Wrap 3 ark medium.
Det perfekta alternativet till folie eller plast.

Alla bilderna ovan är lånade från LOVeLLY.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina färger på kakburkarna, blev lite sugen att klicka hem en. Berätta gärna vad du tycker om Bees Wrap när du har testat dem.
    Hälsningar Gunilla

    SvaraRadera
  2. Snyggt och fint med ekologiska nerbrytbara produkter. Tack för tipset och jag ska också kika in på den sidan.

    SvaraRadera