söndag 28 december 2014

En alldeles underbar kväll i december

Idag fyller jag 40 år.
En del tycker att det känns jobbigt att fylla 40, men för min del kvittar det om jag är 36 eller 46.
Det är vad man fyllt de 40 åren med som räknas!
Jag har hunnit med en hel del på mina 40 år och det viktigaste av allt jag har fyllt mitt liv med massor av underbara människor.

På annandagen hade jag bjudit hem en hel del av dessa fina människor, planerat och fixat och trixat för att få till det. Kvällen blev inte alls som jag hade tänkt mig, den blev ännu bättre.
Lite jobbigt var det att hela tiden bli utkörd från sitt eget kök, jag fick inte laga maten, jag fick inte plocka disken och jag fick inte diska. Jag är van att det är jag som styr och ställer men nu mötte jag mina övermän =)
Tack för att ni gjorde kvällen till vad den blev 

Vid lunchtid kom min mamma förbi och hjälpte mig att sätta upp håret och duka lite bord, vi var så pass många att vi var tvungen att duka i både kök, vardagsrum och uterum. 
Vad vore en flicka utan sin mamma? 
För att få lite mer känsla av att sitta tillsammans valde vi att lyfta av fönstren mellan vardagsrummet och uterummet.
Sedan kom vår allra finaste extradotter för att hjälpa till med lite förberedelser.
Maken och barnen sprang runt som yra höns för att hinna med det sista och slippa stå i kalsipperna när gästerna kom.
Vid 17 tiden började gästerna ramla in och de fick hugga in på lite snittar och bubbel till förrätt.

Maken och Emma har tisslat och tasslat i flera veckor och tillsammans fixat ett sånghäfte och lite annat skoj.
Så det blev lite fin sång innan varmrätten serverades.
En fin liten dikt hade Emma även skrivit och några tåran rann ner för min kind och hennes med för den delen.
Ni som följt min blogg vet att denna vackra lilla flicka betyder mycket för både mig och maken, hon föddes samma år som vi blev tillsammans och har funnits i våra liv som en liten dotter hela tiden.
Nu är hon en vuxen, vacker, omtänksam kvinna med en egen fin familj och ett nystartat företag.
Vi är så stolta och glada över att ha henne och hela hennes familj i våra liv.

Hennes mamma och pappa har också betytt mycket för mig, de tog in mig i sina liv när jag var tonåring och mådde riktigt dåligt. 
Jag började jobba i deras spelbutik när jag var 16 år och inte längre orkade gå i skolan.
För mig var det räddningen och det har format mig till den person jag är idag.
Hela denna familj har betytt väldigt mycket för mig och jag är lyckligt lottad att ha både min egen familj och denna "extra" familj i mitt liv.
Mina nära och kära betyder enormt mycket för mig och jag är så glad att de ville dela denna dag med mig 

När det blev dags för presentöppning blev jag mållös, jag fick så fina presenter att jag skämdes som en hund.
Att få ha alla dessa fina människor i min närhet räckte bra för mig.
Jag tycker inte om att stå i centrum, så att få så här mycket uppmärksamhet är lite jobbigt för mig.
Jag är inte världens bästa på att utrycka känslor, men jag hoppas ni alla vet vad ni betyder för mig och att jag är så glad och lycklig att ni vill vara en del av mitt liv!
Ingen nämnd och ingen glömd, ni betyder alla väldigt mycket för mig.

Igår var det dags för en nästan lika stor kväll, nämligen lilla julafton.
På menyn stod rester från den stora festen och eftersom gästerna var i stort sett desamma så blev det en stor repris fast minus alkohol =)
Ännu mer fina presenter och kärlek blev det också.

Idag har det blivit ännu mer firande, fast med tårta och fikabröd.
Mamma och Syster Yster kom förbi och sedan kom några goa vänner på besök.
Massor av telefonsamtal, sms och meddelanden på både Facebook och Instagram har det också blivit.
Tack alla finingar för alla grattishälsningar 

Jag har ju dessutom haft några av mina fina tjejkompisar och kollegor på fest redan i början av november samt gått på julgala med min kära syster förra fredagen.
Så nog har jag blivit firad på min 40 årsdag alltid!

Nu får det vara nog med ord, nu kommer ni att drunkna i en bildkavalkad istället.

♥ KRaM aNNiCa ♥

Bilden är visserligen tagen för någon vecka sedan, men det var denna klänning jag bar på festen.
Tre bord dukades med olika tema, det här var bordet som dukades i köket.
Lite snittar och bubbel fick bli förrätten.
Dukat och klart för gäster i köket
En av de fina paket jag fick från sönernas flickvänner 
De har snappat upp vad jag har för smak =)
Utav Malin fick vi ett fint marmorunderlägg tillsammans med en massa ost
och kex och en vacker bok med recept på goda bakverk.
Jag är helt förälskad i fina förpackningar och presentinslagningar,
så bara påsen och paketet fick mig att gå igång.
Men när jag öppnade paketet dog jag en smula.
Michael Kors har flyttat in hos mig i form av både en plånbok...
...väska och klocka.
Jag dör fortfarande en smula när jag skriver detta.
Känner mig som ett bortskämt litet barn som bara vill ha dyra presenter.
Så är det absolut inte, men jag bara råkar älska Michael Kors 

Men jag tycker fortfarande att det var en alldeles för dyr present, men om de inte har något annat att lägga pengarna på så tar jag gärna emot den =)
Stort tack till hela familjen Östlund/Morell/Bergqvist 
Hur söt är inte den lilla kartongen?
Och hur snygg är inte klockan?
Tack älsklingen min 
Kusin Camilla tycker jag har för lite glitter och glamour i mitt liv, så hon gav mig precis just det 
Tack Naemi för den fina blomman och för att du ville tillbringa två kvällar med oss Lite skumpa från min pappa och hans sambo fick jag också.
Massor av fina blommor har vi fått under dessa dagar.
Och ännu mer lukta-gott saker har jag fått, parfymer, hudkrämer och duschkrämer.
Tack Malin, Mia med familj, mamma och finaste maken 
2015 kommer bli ett år av lyx.
Massor av goda bakverk och spabehandlingar.
Och ännu fler blommor och pengar
Tack Malin, Mia med familj, mamma, pappa och Leila 
Efter en sväng i tvättmaskinen ska vi kunna krypa ner i vackra, sköna sängkläder från Newport.
Finns få som känner mig så bra som min fina Emma 
När min födelsedag äntligen kom hade jag stökat av nästan alla mina gäster,
men några eftersläntare dök upp på lite tårta.

10 kommentarer:

  1. Grattis igen!
    Vilken fest ni ordnat. Allt verkar vara planerat in i minsta detalj. Så härligt att festen blev så lyckad ett riktigt fint minne.
    Önskar dig en fin nyårshelg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att planera och att börja i tid, sedan blir det ju inte alltid som man tänkt sig men det är ju en annan femma =)
      En fin kväll och ett fint minne.
      God fortsättning på dig!
      Kram Annica

      Radera
  2. Så mycket fint du fått, och du är väl värd alla paketen. Det finns ingen som köper så dyra presenter om de inte anser att mottagaren är värd att få dem!
    Vad skönt att du fick några fina kvällar med dina närmaste, det behöver du. Sug på den här karamellen ett bra tag framöver nu!
    Du kanske inte är så bra på att uttrycka dina känslor i tal, men i skrift är det få som slår dig på fingrarna. Och de som är dig närmast vet antagligen om detta också.
    Stort grattis i efterskott, hoppas du får några fina lediga dagar till!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste, finaste vännen! Du är alltid så snäll och omtänksam!
      Kram <3

      Radera
  3. Stort grattis i efterskott!! :) hoppas din dag var härlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket <3
      Kram Annica

      Radera
  4. Stort grattis i efterskott till din fina 40-årsdag. Och tusen tack för ett år fullt med inspirerande läsning, så ser jag fram emot ett till. Gott Nytt År till dig!
    Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Ann! Jag ser fram emot ett år fullt med dina inspirerande bilder och vacker keramik.
      God fortsättning på dig!
      Kram Annica

      Radera
  5. ♡-ligt Grattis i efterskott & ...
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och god fortsättning!
      Kram Annica

      Radera