söndag 21 december 2014

21 December 2014 - Mjuka klappar under granen

Jag minns en jul för sisådär 10-12 år sedan, när min syster hade köpt ett varsitt par byxor till våra söner.
Två av dem tog emot paketet utan att klaga allt för mycket medan mellansonen öppnade paketet, blev tvärarg, solade byxorna tvärsöver vardagsrummet och skrek "jag vill inte ha mjuka paket".
Som tur var så låg det även hårda paket under granen, så vi kunde fortsätta vårt julfirande utan allt för många sura miner.
Så mjuka paket går kanske inte alltid hem =)

Samma son skulle idag bli väldigt glad om det låg ett mjukt paket med en Peak tröja, den som ni hittar på bilden lite längre ner i inlägget, så det är nog mer en mognadsfråga.
Jag skulle bli oerhört glad för ett par röda handdukar från Newport, har sneglat på dem länge men inte riktigt velat unna mig dem. Röda handdukar är väldigt mycket jul, så jag kanske bara skulle använda dem vid denna högtid.

Att få ett par lite exklusivare sängkläder kan vara roligt, för de flesta unnar sig inte att köpa fin kvalité då prislappen gör att man ryggar undan.

Mjuka paket kan vara många olika saker, men i vårt klimat så funkar alltid en snygg pläd, ett par gosiga tofflor eller en läcker fleecejacka.

Ha det skönt i vintermörkret och ha en riktigt fin fjärde advent!

♥ KRaM aNNiCa ♥


Newport Handduk Fisher Island, röd, 2-pack, 229 kr hos Bomull  och Linne.
Så snygga i badrummet så här vid jul.

Så underbart lurvig, värmande och mjuk är denna härliga pläd, ISA, från Jotex, 499 kr
En mysig och go filt, perfekt för en riktig fryslort.
Påslakanset Drömminge, 3-delsset 625 kr från Varnamo of Sweden.
Ekologiska sängkläder fria från hälsofarliga kemikalier och dessutom snygga.
Finns i färgerna ljusgrå, mörkgrå, vit/blå och vit/grå.

Peak Performance M Walt Ls Tee, 499 kr, Stadium.
Den här tröjan är som klippt och skuren för mellansonen, ibland när man ser ett plagg så bara vet man att den skulle passa någon perfekt i smaken.

Stickade tofflor, 104 kr, HM.
Jag vet en här hemma som gärna velat ha dessa tofflor att mysa runt i.
Finns även i mörkgrå och svart.

1 kommentar:

  1. Bara gosiga julklappar, jag tackar inte nej till någon av dom!
    Agneta kram

    SvaraRadera