måndag 27 oktober 2014

En hel ocean av tid

Jag har levt ett liv fyllt med sömnproblem, och förra året fick jag äntligen bukt på problemen. 
Nu har jag tyvärr fallit tillbaka i gamla mönster, men som tur är bara på söndagar.
Beror helt enkelt på att helgen är slut och en ny arbetsvecka börjar och då gnager ångesten djupt inom mig.
Men sover man dåligt någon enstaka gång så är det ingen fara på taket.
Dessutom känner jag mig trygg i att jag har verktyg att ta till om problemen eskalerar, å då menar jag inte tabletter.

I natt blev det bara en timmes sömn.
Lyckades somna framåt fyrasnåret för att vakna självmant vid fem.
Lika bra att kliva upp och åka till jobbet.
Så trots att jag jobbat 11 timmar kom jag hem i skaplig tid och nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli åtta då cancergalan startar.
Känns som dagen aldrig vill ta slut, tänk vad mycket tid man skulle få över till en massa skoj om vi människor var gjorda för att klara av så lite sömn.

Hann också med en massa saker som får stå åt sidan hela tiden.
Ringt en massa leverantörer som skickat fel saker, för få saker eller helt fel saker.
Sådana där samtal som man blir irriterad över att man måste lägga tid på, men som är så skönt att få bocka av från sin lista.
Bara trevligt bemötande och vi fixar det här har jag stött på, så det känns bra.
Så nu väntar jag med spänning på det jag har beställt =)

Nä, lite middag kanske man ska peta i sig, innan jag somnar vid köksbordet.
I natt hoppas jag att jag ska få sova som en prinsessa och vakna utvilad och glad imorgon bitti.

Önskar er alla en fin måndagskväll!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Tre stycken Pompoms låg i ett av paketen jag beställt, i lördags sattes mitt tålamod på prov när jag skulle få till dem lite snyggt utan att slita dem i småstycken. 
Jag lyckades rätt så skapligt, och nu återstår att ta hjälp av lillen att få upp dem i taket.
För givetvis har jag valt det enda stället i huset som har en takhöjd på 2,95 meter.
Men lillen är både snabb och vig som en vessla så han fixar det nog i ett nafs =)

6 kommentarer:

  1. En timmes sömn är ju alldeles för lite. Vi behöver sömnen för återhämtning och läkning tror jag att jag läst någonstans. Men jag känner igen mig och har ibland liknande nätter och mår inte alls så bra dagen efter. Dina pompoms är så söta och kommer att bli fina när de kommer på plats. Ha det så bra och sov så gott inatt!
    Kram Ann

    SvaraRadera
  2. Så jobbigt när man inte kan sova. MAn ligger bara och snurrar runt i sängen. Vilka fina blommor du gjort.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen jobbigt. Man önskar man vore född med förmågan att kunna somna när som helst var som helst.
      Kram Annica

      Radera
  3. Det där med ångest på Söndagar känner jag igen! Det är verkligen hemskt jobbigt med ångest! Hoppas att du får bukt på sömnproblemen, även om det bara är en dag i veckan så är det inte roligt! Ha det så bra! Kram!

    SvaraRadera