söndag 28 september 2014

Lovelly - en ny ekologisk butik på nätet

Brukar du handla ekologiskt?
Ingenting, helt eller delvis?

Jag tillhör de som delvis handlar ekologiskt men som gärna skulle handla mer om det var billigare.
De varor jag köper sällan väljer jag oftast ekologiskt medan kött går helt bort.
Med tre-fem tonåringar i huset och två vuxna krävs tex 2 kg köttfärs eller kyckligfilé per måltid och då finns tyvärr inte ekonomin där.
Men vi ser sakta men säkert priserna på ekologiskt krypa ner mot priserna på icke-ekologiskt och då hoppas jag nästan alla av oss väljer det bästa alternativet av de två.

Självfallet finns det sedan tidigare flera sidor på nätet där man kan handla ekologiskt, jag har bara inte engagerat mig i det, men när min kusin och hennes svägerska startade upp en egen webbutik kan jag ju inte göra annat är att hoppa på det ekologiska och hållbara tåget.
Så nu byts fler och fler varor här hemma ut mot ekologiska alternativ.
Sakta men säkert bygger vi upp en ny livsstil och tankesätt.

Kika gärna in hos Lovelly och gör ett aktivt val att utöka ditt ekologiska sortiment, under helgen har de dessutom 10 % rabatt om du skriver ekoliv på raden för rabattkod.
Här kan du shoppa loss i kategorier såsom Tvätt och städning, Hud och hårvård, Hygien, Nappar och leksaker, Flaskor och termosar, Kök och Textilier.
Sortimentet växer för varje dag som går.

De har också en blog där de delar med sig av tips och trix, nyheter, produktfakta samt visar hur de själva får vardagen att bli ekologisk och hållbar. 
Ni hittar bloggen HÄR

Live a LOVeLLY life

♥ KRaM aNNiCa ♥


LOVeLLY - webbutiken med ekologiska och giftfria produkter för dig och ditt barn.
Gör ett slag för miljön och våra barns framtid du med, gå till Lovelly 
och beställ.
Live a LOVeLLY life and be a LOVeLLY parent!

Här ser ni delar av Lovelly's sortiment.
Själv har jag provat både tandkräm, tandborste, handtvål, diskmedel och såpan som de säljer och jag är nöjd med allihopa.
Nu har jag lagt en ny beställning och väntar med spänning på min sportflaska från Klean Kanteen, maskindiskmedel, duschgel och schampo.

12 kommentarer:

  1. Jag har börjat blivit mer medveten sedan jag fick egna barn, vill gärna att de ska få växa upp i en grön och vacker värld. Min inkomst är väldigt låg, så jag har inte många kronor över när alla räkningar är betald. Men när inkomsten är mer stabil ska jag absolut köpa mer ekologiskt.
    Tandborstarna och flaskorna är väldigt färgglada och fina. Hoppas det går bra för din kusin och hennes svägerska.
    Hälsningar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår ditt dilemma Eva, har själv varit där. Men om alla drar ett litet strå till stacken så blir världens väldigt mycket bättre.
      Tandborstarna är helt fantastiskt skön att borsta med och så vacker att man inte vill stoppa undan dem i lådan efter att man har använt dem.
      Tack för den fina hälsning till tjejerna, de tar tacksamt emot alla lyckönskningar.
      Önskar all lycka till dig och dina barn i framtiden!
      Kram Annica

      Radera
  2. Trevligt att det ekologiska sortimentet växer. Tyvärr finns det inget ekokött att få tag på inom de närmaste två milen här, men vi använder mycket viltkött och använder faktiskt inte kött alls flera dagar i veckan. Finns mycket god mat som man inte ens tänker på att den är vegetarisk och det gör stor skillnad i plånboken. Gör man dessutom inget nummer av att det är en köttfri middag
    brukar ingen reagera.
    Sen är det nog så tyvärr, att när något kostar lite mindre är det nån annan som får betala, djuren eller miljön, ofta både och. Därför roligt att höra att du hittat till de ekologiska sortimentet och så hoppas jag det går bra för kusinen och hennes svägerska. Nu ska jag kolla in deras webshop : )
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt korrekt att det kan vara svårt att hitta ekologiskt om man bor långt bort från ett större samhälle, men du verkar ha hittat en bra lösning på det iaf. Tur det finns många där ute som tar det här på största allvar.
      Tjejerna blir glada för alla lyckönskningar de får och just nu snurrar webshopen på rätt så bra. Hoppas du hittade något bra och användbart i deras webshop.
      Ha det gott du med!
      Kram Annica

      Radera
  3. Jag försöker handla ekologiskt, men ibland måste jag välja bort det på grund av priset. Men det känns självklart att försöka hitta produkter som är renare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt tänkt, om alla gör sitt bästa så kommer vi långt. Jag tror det viktigaste är att alla får upp ögonen för ekologiskt och börjar kolla på priserna, för ibland skiljer det nästan ingenting i pris medan det på andra varor är stor skillnad. Att skolor och annan kommunal verksamhet har börjat köpa mer ekologiskt gör tex en stor skillnad både för priset och för miljön.
      Önskar dig en fin söndag!
      Kram Annica

      Radera
  4. Jag kan inte säga att jag är så där överdrivet medveten om att jag köper ekologiskt men jag tycker så klart att det borde vara en självklarhet, men det är så många faktorer som spelar in. Jag glömmer t ex inte diskstället jag köpte som var gjort av trä och ekologiskt, du milde vad det möglade......och sen var det svindyrt också, så ibland, njaeee....men det finns med i mina tankar, det gör det självklart, men det är så jobbigt att välja hela tiden.
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm diskställ i trä är inte så bra alla gånger, även om det säkert var jäkligt snyggt tills dess det började mögla =)
      Utbudet blir större och större för varje vecka och prisskillnaden krymper så snart kommer nästan alla välja ekologiskt. Det är min förhoppning iaf =)
      Kram på dig!

      Radera
  5. Jag försöker välja rätt när det finns alternativ, köper gärna närproducerat när det finns möjlighet för att stötta våra bönder i närområdet och undvika långa transporter. Men det finns förbättringspotential.
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla har nog en förbättringspotential, och det är ju tur för då finns det hopp =)
      Kram <3

      Radera
  6. Håller med om att det är priset för det mesta som styr vad jag handlar. Försöker att få in mer vegetariska rätter både för miljöns och plånbokens skull. För min del är det nog mer kunskap som behövs också. Tack för tipset om websida och blog.
    Ha det så gott!
    Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittade något fint på deras webshop och att du finner massor av goda vegetariska recept. Jag är själv urusel på att laga vegetariskt även om jag äter mycket grönt till maten.
      Ha det gott du med!
      Kram Annica

      Radera