torsdag 14 augusti 2014

6-årig bröllopsdag - Sockerbröllop


Vi fortsätter på temat kärlek, för igår firade jag och maken att vi varit gifta i 6 år.
Egentligen inte så mycket att fira, då vi varit tillsammans i 25 år i januari. 
Det känns som ett datum som är viktigare att fira.
Men varför inte ta alla tillfällen i akt att fira?

Så igår firade vi i liten skala, en varsin blombukett, en ny vacker ljusbricka med texten kärlek på samt en trerätters middag tillsammans med alla barnen och flickvänner. 
Mer än så behöver det inte vara, för jag anser att kärlek är något man ger och får varje dag året om. 

Det finns faktiskt väldigt många som inte vet om att vi är gifta, trots att det gått sex år.
Anledningen till det är att vi gifte oss borgerligt och i smyg, så inte ens våra barn visste om vad vi skulle göra. 
Det gick fort, från det att vi bestämde oss tills vi var gifta tog bara två veckor. 
Maken skulle resa till Kina på jobb en längre tid och jag ville ha tryggheten i att vara gift om något skulle hända någon av oss.
Hade det inte varit för Kinaresan hade jag nog varit ogift än idag, för maken har inte nappat på mina tidigare försök till frierier =)

Massor av kärlek till er alla 

♥ KRaM aNNiCa ♥

Den vackra buketten köpte jag hos Jungle Jim.
Brickan och allt som står därpå köpte jag hos Trivsamt.
Frågar du mig kan man aldrig få nog av vackra saker, frågar du min make blir svaret antagligen något annat =)
En vacker blandning av liljor, gerbera, nejlikor och prärieklockor i ljusa vackra färger.
Gerbera är en favoritblomma och den finns i oändligt många vackra färger, här i riktigt intensiv orange.
Hittade en vacker skål hos Jungle Jim och fyllde den med sockerbitar för att symbolisera vårt sockerbröllop.


12 kommentarer:

  1. Grattis till er båda <3
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen. Vi firar faktiskt 11 årig bröllopsdag idag, men utan buketter, för vi är inte speciellt romantiska någon av oss :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till er med! Man behöver inte slå på så stort, det viktigaste är att man tycker om varandra och visar det för varandra i vardagen.
      Kram Annica

      Radera
  3. Grattis både till 25 åren och till bröllopsdagen. Här har det blivt 21 år utan bröllop, kanske en Kinaresa skulle göra susen här med.

    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja kanske det. Du får skicka ut han i världen på något uppdrag och hinta om att det vore bra att vara gift ifall något händer =)
      Kram Annica

      Radera
  4. Gratulerar till alla åren, både dom där 25 och sen dom 6 åren! Det är rart när man kan hålla ihop. Vi hade bröllopsdag den 7 aug och då hade vi varit gifta i 36 år, tror jag vi kom fram till....
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det om något är en bedrift! 36 år, wow.
      Tackar, och detsamma till er!
      Kram Annica

      Radera
  5. Wow...Sååå otroligt vackert & Grattis till er Söta Bröllopsdag i efterskott<3
    /Annmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket fina du <3
      Kram Annica

      Radera