söndag 20 april 2014

Vårteckensutmaning 2014 den nionde veckan

Påsken har verkligen bjudit på finväder, tom så fint att maken legat och solat två dagar på raken.
Önskar jag kunnat legat där också, men jag har legat nerbäddad i sängen sjuk istället.
Grillat har vi gjort både fredag och lördag, kycklingfilé, majskolvar, baconlindad sparris och halloumi *mums*

Orkade mig bara ut en kort runda i trädgården idag, även om jag börjar känna mig bättre så är orken som bortblåst.
Har dessutom grubblat mycket på en kollega som fick en hjärnblödning i onsdags, men jag fick ett mail nu på fm som talade om att det efter omständigheterna var bra och att de såg ljust på hans tillfrisknande.
Så nu håller jag tummarna för att han återhämtar sig helt och att han håller sig borta från jobbet tills han är tillräckligt stark.
En stor sten föll från mina axlar, men det blev också en tankeställare som heter duga, för jag vet hur nära gränsen många av oss på jobbet är.

Men nu lämnar vi sjukdomar och tråkigheter bakom oss och går över på vårtecken.
Våren för bara glädje med sig, en försmak av den sommar vi alla längtat så efter.
Kika gärna in hos övriga deltagare för att se vårens framfart i deras landskap.

Ha en fortsatt trevlig påskhelg!

♥ VåRKRaM aNNiCa ♥

  1. Snäckskalsdalen, Bohuslän
  2. Om Ett Hus, Dalarna
  3. Livet efter 70, Gotland
  4. Det grå huset på kullen, Gästrikland
  5. Landet Krokus, Gästrikland
  6. Millas Trädgård, Halland
  7. Min Dag, Medelpad
  8. Nacka 144, Medelpad
  9. En grön sida, Skåne
  10. Kristinas Oas, Skåne
  11. Tjernhus, Skåne
  12. Trädgårdstid, Skåne
  13. Blommor och sånt med koloni, Småland
  14. Lavendia-Lavendia, Småland
  15. Mitt hörn av världen, Småland
  16. Skaparglädje, Småland
  17. Bland rosor och bladlöss, Södermanland
  18. Händigakvinnan, Södermanland
  19. I min trädgård, Södermanland
  20. Min Natur, Södermanland
  21. Bland blommor och buskar, Uppland
  22. Kolossalt pyssligt, Uppland
  23. Sanda Cottage, Uppland
  24. Enerhagen, Värmland
  25. Sohlsidan, Värmland
  26. Trädgårdssurr, Västerbotten
  27. Allis i Underlandet, Västergötland
  28. Anjas Hill, Västergötland
  29. Black Iris, Västergötland
  30. Charlottas Trädgård, Västergötland
  31. Luna Eks Trädgårdsblogg, Västergötland
  32. Martas Rike, Västergötland
  33. Massa Ogräs, Västergötland
  34. Vårt liv på Hagalund, Västergötland
  35. 4 Seasons by Carna, Västergötland
  36. Annikas Trädgård, Östergötland
  37. Vid Vätterns strand, Östergötland
  38. Nattugglans garnpåsar, Österbotten, Finland
Rödvinbärsbusken har slagit ut
Under scillan har kärleksörten och blåklinten kommit upp
Rabarben är så krusig och fin där den tittar upp
I sovrummet har clivian börjat blomma


13 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk påskhelg vi haft. Sol och ordentlig värme. Vi har varit ute hela dagarna.
    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbart, vilket sommarväder! Man blir glad i hela kroppen =)
      Tack, jag känner mig bättre nu.
      Kram Annica

      Radera
  2. Oj vilken bullig och fin rabarber så är inte min men den är nyplanterad. Tråkigt att du är sjuk i det fina vädret stor kryakram till dig!
    Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte sett min rabarber så här förut, men den kanske bara blev för ivrig att komma upp i år =)
      Idag har jag varit lite piggare så jag har latat mig i solstolen, så helt synd om mig är det inte.
      Kram Annica

      Radera
  3. Ibland får man sina otäcka tankeställare. Skönt att du fick reda på att din kollega är okej. Hoppas du själv får en fin vårdag idag.
    Våren kliver på med sjumilakliv och jag vill tacka dig för att du håller i Vårteckensutmaningen. Nu säger jag hejdå för i år, nästa vecka har bondpionen slagit ut och då känns det fel att leta vårtecken, då kliver vår trädgård in i försommaren oavsett om det är april eller inte. ;)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft en helt underbar dag i solen, bara latat oss och nu på kvällningen har vi grillat. Känns som sommar och semester redan =)
      Tack själv för att du velat vara med, alltid roligt att få följa våren i landets alla hörn och kanter.
      Ha en riktigt trevlig sommar!
      Kram Annica

      Radera
  4. Trist med sjukdom på påsken, men du får krya på dig och njuta så gott det går!
    Här har det varit sommar ute i helgen, nu går det fort!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar tyvärr ha en förmåga att vara sjuk när jag är ledig, tror det är för att kroppen varvar ner. Men nu är jag på bättringsvägen och jag har klarat av att njuta av solen hela dagen.
      Visst går det fort, man hinner knappt med fast man är utomhus om dagarna.
      Kram Annica

      Radera
  5. Tråkigt att höra att du blev sjuk när du så väl hade behövt skön ledighet. Ta hand om dig så du blir frisk och stark!
    Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har verkligen bara vilat och kurerat mig i helgen, ska ta en dag till på mig innan jag orkar återgå till jobbet.
      Kram Annica

      Radera
  6. Nu är det verkligen härligaste tiden och vårtecknen rasar in för varje dag.
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, det går så fort att man knappt hinner med.
      Kram Annica

      Radera
  7. Vilken fantastisk påskhelg vi har haft! Och vädret verkar fortsätta... även om helg blir till vardag. Varje stund, minut, händer det något. Trist att vara sjuk, hoppas du är på bättringsvägen. (Ja, och att allt löser sig till det bästa för din kollega.)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera