måndag 31 mars 2014

Vårteckensutmaning 2014 den sjätte veckan

Då var det dags att redovisa veckans vårtecken.
Veckan har bjudit på massor av solsken, massor av kalla vindar men även några varma dagar.
Lördagen spenderades i Andersberg på en fotbollsturnering, fotbollen spelades visserligen inomhus men stunderna mellan matcherna spenderades utomhus i den värmande solen.
Är så underbart att kunna sitta utomhus långa stunder utan att frysa rumpan av sig.
Vi kom hem på kvällen, visserligen stelfrusen men det berodde på det kyliga klimatet inne i fotbollsladan, med varma och lite röda kinder efter den underbara vårsolen.

Igår hängde jag all tvätt utomhus samt skolade om mina små plantor.
Solen var min allra bästa vän hela dagen =)

Hoppas ni andra också haft lika härliga dagar!

Är ni intresserade av att se hur de andra deltagarna haft det under veckan eller helt enkelt vill se hur långt våren nått i olika delar av vårt land?
Kika då in hos de andra deltagarna:

  1. Snäckskalsdalen, Bohuslän
  2. Om Ett Hus, Dalarna
  3. Livet efter 70, Gotland
  4. Det grå huset på kullen, Gästrikland
  5. Landet Krokus, Gästrikland
  6. Millas Trädgård, Halland
  7. Min Dag, Medelpad
  8. Nacka 144, Medelpad
  9. En grön sida, Skåne
  10. Kristinas Oas, Skåne
  11. Tjernhus, Skåne
  12. Trädgårdstid, Skåne
  13. Blommor och sånt med koloni, Småland
  14. Lavendia-Lavendia, Småland
  15. Mitt hörn av världen, Småland
  16. Skaparglädje, Småland
  17. Bland rosor och bladlöss, Södermanland
  18. Händigakvinnan, Södermanland
  19. I min trädgård, Södermanland
  20. Min Natur, Södermanland
  21. Bland blommor och buskar, Uppland
  22. Kolossalt pyssligt, Uppland
  23. Sanda Cottage, Uppland
  24. Enerhagen, Värmland
  25. Sohlsidan, Värmland
  26. Trädgårdssurr, Västerbotten
  27. Allis i Underlandet, Västergötland
  28. Anjas Hill, Västergötland
  29. Black Iris, Västergötland
  30. Charlottas Trädgård, Västergötland
  31. Luna Eks Trädgårdsblogg, Västergötland
  32. Martas Rike, Västergötland
  33. Massa Ogräs, Västergötland
  34. Vårt liv på Hagalund, Västergötland
  35. 4 Seasons by Carna, Västergötland
  36. Annikas Trädgård, Östergötland
  37. Vid Vätterns strand, Östergötland
  38. Nattugglans garnpåsar, Österbotten, Finland
♥ VåRKRaM aNNiCa ♥

Tvätten åkte ut så fort att jag inte ens hann spänna linorna ordentligt.
Gäller att passa på när solen visar sig från sin bästa sida =)
Min pappas ena hund höll mig sällskap när jag stod i solen och planterade.
En riktigt soldyrkare är han!
Är så glad att mina vårblommor överlevde snödängan i förrförra veckan
Tomatplantor som skolats om och förhoppningsvis vill växa sig stora och starka i egna små krukor



Är så härligt att det börja komma upp vårblommor lite varstans i gräsmattan.
Några snödroppar blommar undet tvättställningen och massos av scilla börjar dyka upp på hela baksidan.

14 kommentarer:

  1. Åh en borderterrier, så fina!
    Ni har då bra mycket mer vår än vad vi har här, vi lyckades finna tussilago i helgen :) Kram från Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är fina. Min pappa hade en tik från början och så hände det en liten olycka och vips hade han en hel liten terrierfamilj =). Nu har han två av sönerna kvar och de börjar bli lite till åren.
      Tussilagon har jag sett massor av i dikeskanterna, men jag har inte lyckats plocka några ännu.
      Kram Annica

      Radera
  2. Vilket härligt klädsträck du visar. Fullt med hängande tvätt.
    Jag skolade också om mina tomater och några andra växter i går. Nu behåller ivi gärna solen och värmen hela veckan, eller hur.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir ju ett och annat plagg med tre tonåringar i huset och denna helg hade vi även tvätten efter fotbollscupen så då blev det lite extra =)
      Ja tack, mer sol åt folket!
      Kram Annica

      Radera
  3. Se där, tvätten hänger ute, ett säkert vårtecken!
    Ja, solen gör mycket för växtligheten nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen gör mycket för mänskligheten också, för gatorna fylls direkt solen värmer =)
      Kram Annica

      Radera
  4. Så härliga vårbilder. Mysigt med tvättlinan full av tvätt.
    Ha det så skönt den här sista dagen i mars.
    Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Ann! Vi fick en solig men kall sista dag i mars, hoppas april kommer med lite mer värme.
      Att kunna hänga tätten ute har jag längtat efter hela vintern och även om den inte alltid hinner torka helt så luktar den så gott efter lite vädring ute.
      Kram Annica

      Radera
  5. Nu vill jag nästan dra i nödbromsen för det går alldeles för fort.. Helgens väder gjorde ju att mycket exploderade i naturen och då är inte Mars slut ännu..
    Härligt i alla fall när man kan hänga tvätten ute..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst går det fort, men så blir väl växterna lika glada som vi blir av vårsolen =)
      Kram Annica

      Radera
  6. Skönt att det börjar hända lite! Jag läste ditt inlägg om fotbollen.....fy det är så tråkigt och jag undrar just hur de ska få ordning på det. Inte klokt att nån försökte ge sig på din son!! Min son spelar handboll och där är det lugnt bland supportrarna som tur är. Ha det så gott. /Anette

    SvaraRadera
  7. Härligt med allt som händer i trädgården nu. I morse kom dock ett litet bakslag hos oss med snö, inget som ligger kvar nu dock... tack och lov!
    Den här gången handlar även mitt bidrag till utmaningen om vad som händer ute.
    Trevlig kväll!! //Petra

    SvaraRadera
  8. Så härligt Annica! Det gäller att passa på att njuta när vårsolen är på besök. Ha en härlig helg!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  9. Det är så kul när lökarna kommer upp och jag läste att du hittat en drös tulpaner idag, man blir ju så glad!
    Här regnar det nu, men inte så farligt, har precis varit ute och gått nästan 2 tim med hunden, det var väldigt uppiggande!
    Agneta kram

    SvaraRadera