fredag 7 februari 2014

Nu måste det vända

Jag skulle kunna skriva om min hemska vecka fylld med bedrövelse och hårt jobb, besvikelse över att missa min egen sons födelsedag pga att jag inte kan lämna jobbet, om ilskan och besvikelsen över att våra kreditkort blivit kapade och över 6 000 kr har försvunnit, om min sömnlöshet och alla träningspass som blivit inställda pga av tidsbrist.
Men nej!
Jag om någon har lärt mig att det hjälper inte att älta eller att titta bakåt.
Jag väljer istället att fokusera på de bra sakerna som har hänt denna vecka samt att titta framåt.
Som i onsdags när en av mina kära kollegor kom till jobbet med kakor hon bakat till lillens födelsedag.
För hon visste att jag älskar dessa kakor och för att hon visste att jag inte skulle hinna baka och att jag hatar köpebröd.
Då blir man varm i hjärtat och glad över att ha en sådan fin människa som vän.
Den här veckan har jag satt ner foten vid flera tillfällen, jag har sagt nej och stått fast vid det.
Det är fortfarande rätt så jobbigt att säga nej, men jag har lärt mig att hantera dessa känslor och istället låtit känslan av tillfredsställelse över att ha stått upp för sig själv skina igenom.
Jag har också sagt ifrån när jag tycker andra har gjort eller sagt fel.
Och även denna gång tagit till mig känslan att nu gjorde jag något som var bra för både mig och den person jag sa ifrån till.
Det är så lätt att fastna i negativa tankar och jag duger inte till, men nu får det vara nog med det!
Jag duger precis som jag är och om inte det är good enough för andra så är det deras förlust, inte min.
Jag är enormt glad och tacksam över att få vara en del av ekonomerna på rör.
Inte för arbetet som sådant, för det håller på att ta knäcken av oss alla.
Men den gemenskap, glädje, kompetens, kämparglöd, jävlar anamma, medmänsklighet, vänskap och kärlek som denna grupp ger varandra, den finns verkligen inte på alla arbetsplatser.
Det kanske låter som jag skryter, men det är verkligen sant.
Utan dessa underbara människor skulle jag inte orka gå till jobbet.
Den här veckan har vi satts på riktigt hårda prövningar och vi har alla stundtals varit på väg över gränsen till vad man klarar av utan att förlora förståndet, men då finns alltid någon annan där som stöttar och hjälper till.
Och när det hela är över kan jag glädjas över den framgångsfaktor vi är och önskar bara att de "där uppe" förstår vilken arbetsinsats som krävs för att vi ska kunna leverera.
För leverera det gör vi, tom så pass bra att vi aldrig någonsin varit så starka som företag som vi är just nu. Åtta kvartal på raken enligt plan och 2013 blev vårt bästa år någonsin.
I år borde bragdguldet gå till oss!
Jag är också glad över att för första gången i mitt liv ha en bankman eller i mitt fall bankkvinna som hjälper till på studs när man är i nöd.
Det räcker att slänga iväg ett mail så fixar hon allt, spärrning av kort, ett nytt kort på väg samt en blankett för att kunna reklamera mina stulna pengar.
Det gör mig glad av och i längden leder det till att kunder väljer att aldrig mer byta bank!
Min lilla skrotunge fyllde 14 år oavsett om jag kunde vara med på kalaset eller inte.
Han är så klok och mogen denna lilla pojke och jag är så glad och stolt över att få vara hans mamma.
Det är jag över alla tre pojkarna men extra mycket på deras födelsedag =)
Tänk att lillen blivit hel 14 år, men hur gammal han än blir kommer han alltid vara lillen för mig <3 p="">
Sedan ser jag fram emot en skön helg med massor av återhämtning.
Jag ska sova tills jag vaknar av mig själv och strosa runt i mysbyxor precis hela helgen =)
Ser också fram emot nästa onsdag för då tar jag semester i hela fyra dagar.
En tvådagarsvecka och sedan en fyradagarsvecka är inte fyskam!
Jag hoppas att det finns fler där ute som precis som jag börjat inse att man inte kan göra allt själv.
Och att det inte är farligt eller skamfyllt att säga nej.
Bra jobbat säger jag till er!
Och till er andra säger jag att det är bara att fortsätta jobba på det, för ingen mår bra av att alltid ha hela världen på sina axlar.

Jahaja, nu lyckades jag igen.
En liten statusuppdatering blev en hel roman.
Men sådan är jag, full av en massa onödigt dravel =)

Vad jag egentligen ville säga var:
HA EN RIKTIGT TREVLIG HELG!

♥ KRaM aNNiCa ♥ 

En bukett tulpaner och en kopp kaffe är som balsam för själen  

4 kommentarer:

  1. Ja, nog måste det vända alltid. Du kan inte fortsätta jobba så här som du har gjort de senaste månaderna. Skärpning vännen!
    Men du gör helt rätt i att inte älta allt som varit utan blicka framåt och ta till dig av allt positivt som sker.
    Hoppas du får en skön och utvilande helg!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att jag ska skärpa mig, och jag har redan börjat göra det.
      Ha en fin lördagskväll nu vännen <3
      Kram

      Radera
  2. Det är en fantastisk egenskap att kunna se det som ändå är bra när livet inte visar sig från sin bästa sida!
    Hoppas helgen är desto skönare!
    Kram Allis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är även ett överlevnadsknep tror jag, för ingen orkar leva när allt bara är svart. Jag försöker fokusera på ljuset i tunneln och hålla blicken framåt.
      Hoppas även du får en fin helg!
      Kram Annica

      Radera