måndag 20 januari 2014

Svenska Idrottsgalan 2014

Svenska Idrottsgalan 2014

Förra måndagen åkte jag, maken och lillen till Stockholm för att uppleva Svenska Idrottsgalan 2014.
Då maken är sportintresserad tänkte jag att det kunde vara en bra julklapp till honom, dessutom brukar det ofta vara bra uppträdanden på dessa galor.

Tidsmässigt passar inte Idrottsgalan in i mitt späckade årsbokslutsschema, men jag smet från revisorerna en stund på eftermiddagen så vi skulle hinna i tid.
Vi hann t.o.m. in en sväng på både Barkarby och Globen Shopping.

Efter en lång väntan på plats i Globen blev vi insläppta.
Kanonbra platser nästan mitt framför scenen.
Spännande att se hur livesändningen går till och vilket sjå alla har att få till allt.

Fullt ös från början till slut.
Massor av tårar och skratt.
Massor av glada stunder och jobbiga ögonblick.
Konstanta applåder med näst intill såriga handflator som resultat.
Massor av priser delades ut och till rätt segrare.

Jerringpriset 2014 gick till rätt man, den prestation Henrik Stenson gjorde under förra året kan ingen annan idrottsman eller kvinna mäta sig med.
– Jag vill tacka min fru som har röstat tretton gånger på mig i kväll. Det har varit ett fantastiskt år. Att få det här priset betyder oerhört mycket. Vi är ett litet land men vi är fantastiska på idrott. Vi är många som gör Sverige stolta på olika banor och arenor.

Nöjda och glada lämnade vi Globen för denna gång, men jag är rätt så säker på att vi återkommer till nästa års Idrottsgala.

♥ KRaM aNNiCa ♥

Henrik Stenson fick ta emot både priset som Årets manliga idrottare och Jerringpriset 2014.

2 kommentarer:

  1. Jag såg galan på tv så jag förstår att det måste ha varit ännu mera gripande och bra live.
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, visst var den bra!!! Men jobbigt för en snyftis som mig =(
      Kram Annica

      Radera