onsdag 1 januari 2014

God Fortsättning på det nya året!

Idag har jag bara en aktivitet på schemat och det är att vila så mycket som möjligt.
Har en intensiv jobbvår framför mig med start imorgon.
Första dagen på nya jobbet, men eftersom vi ekonomer ligger lite efter i tiden så har vi två veckor framför oss med att avsluta det gamla året innan vi kan kicka igång 2014 på allvar. 
Vi har dessutom genomfört en organisationsförändring, så vi ska få allt att fungera enligt det nya sättet samtidigt som vi försöker avsluta allt det gamla.
Inte undra på man känner sig smått schizofren ibland =) 

Jul- och nyårsledigheten har inte enbart bestått av vila.
Vi har haft "bjudning" fyra gånger på en veckas tid.
Men oj, vad trevligt vi haft alla dessa fyra kvällar.
Och massor av gott har vi stoppat i oss i form av förrätter, varmrätter och efterrätter.
Lovar att bjuda på lite recept framöver på en del av dessa rätter.

Jag vill passa på att tacka alla er fina människor därute som tar er tid att titta in hos mig och lämna snälla kommentarer och mail.
Ni ska veta att jag är oerhört tacksam att ni finns och ni ger mig massor av energi och glädje!
Jag kommer antagligen vara lite osynlig här i bloggen ett tag framöver, men jag hoppas ni finns kvar när jag lyckas få huvudet ovanför vattenytan igen.
God Fortsättning på det nya året och ta väl hand om er och varandra!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Här kommer lite bilder från vår nyårsdukning:
Nyårsdukning med de nya rödvin- och vattenglasen från Iittala's Essence-serie.
Tallrikar och bestick från IKEA passar bra till både vardag och fest 
Fick en vacker nyårsblomma i silverkruka av mamma när jag fyllde år.
Den passade perfekt till dukningen med silvertema.
Med en enkel tulpan kan man göra underverk vid en dukning =)
Eftersom jag inte hade några levande ljus på bordet stoppade jag ner en ljushållare i blomman.
Så fick vi i alla fall en liten ljuslåga vid bordet
Iittala Essence.
Rödvinsglas, vattenglas och champagneglas.
Här skymtas ljusslingan som jag köpte på Indiska för att få lite ljus och fin stämning på bordet.
Även de gamla träskidorna från min morfars barndom skymtar ni i bakgrunden. 
Den skorstensfria kaminen i bakgrunden är välanvänd i dessa jul- och nyårsdagar.
Varje kväll eldar vi i flera timmar och den ger så mycket värme att vi ibland måste släcka den för att orka sitta där och äta.
Det var faktiskt inte bara en enkel tulpan på bordet utan två.
Känns konstigt att se en grön gräsmatta utanför fönstret, men det blev ju tyvärr en grön jul i år =(
Murspisen ni skymtar i bakgrunden används flitigt på sommarhalvåret.
Men den fick även jobba lite på nyårsafton, årets sista grillning!
Maken skulle absolut ha sin entrecôte grillad.

2 kommentarer:

  1. Självklart är jag kvar här när du kommer tillbaka! Jobba inte för mycket nu bara, tänk på att din egen hälsa går främst!
    Vad fint du har det i uterummet, måste vara hur mysigt som helst att bli bjuden på middag där.
    Sköt om dig!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Hej och gott nytt 2014!
    Oj så mycket förändringar du är mitt uppe i. Lycka till med allt och ta hand om dig!
    Kram Ann

    SvaraRadera