onsdag 15 januari 2014

After Eight Pannacotta

Det finns ingen efterrätt i världen som slår pannacottan på fingrarna. 
En helt vanlig vit pannacotta eller smaksatt med diverse ingredienser spelar ingen roll, alltid lika gott.
Den 11 januari när jag och maken firade 24 år så gjorde jag en pannacotta smaksatt med After Eight.
Underbart god!

Jag har fått förfrågningar via mail och på Instagram om jag inte kan lägga ut receptet på After Eight pannacottan, självklart ska ni få receptet.

Vilken är er efterrättsfavorit?

♥ KRaM aNNiCa ♥

After Eight Pannacotta

4 port

Ingredienser:
2 gelatinblad
4 dl grädde
1,5 tsk äkta vaniljpulver
15 rutor After Eight

Till garnering:
Granatäpple
100 g vit choklad

Gör så här:
1. Lägg gelatinbladen i blöt.
2. Skär After Eight i mindre bitar.
3. Koka upp grädden och dra kastrullen åt sidan.
4. Rör ner After Eight och äkta vaniljpulver, när chokladen har smält tillsätter du gelatinet och rör tills allt löst upp sig.
5. Häll upp pannacottan i fina glas eller portionsformar och ställ dem i kylen i minst 4 timmar.
6. Smält den vita chokladen i vattenbad. Ta smält choklad på en sked och ringla hjärtan eller andra figurer på ett bakplåtspapper.
7. Ställ chokladfigurerna i kylskåpet för att stelna.
8. Innan servering, strö över granatäpplekärnor och toppa med en av chokladfigurerna.

After Eight Pannacotta toppad med granatäpple och vit choklad.
I bakgrunden syns Iittalas vattenglas från serien Essence.
Ett hjärta i vit choklad passade utmärkt till kvällens middag, då jag och maken firade 24 år.
Ljusslingan från Indiska som jag köpte till nyårsdukningen passade fortfarande bra att ha då det är väldigt mörkt ute på kvällarna ännu.
Glaset vi serverar pannacottan i har jag hittat i mammas vitrinskåp.
Har bara fem stycken så de passar enbart att servera efterrätt i när det är vi i familjen som ska äta.

2 kommentarer:

  1. Tack för receptet fina du! Måste testa att göra den i helgen, är barnsligt förtjust i After Eight =)
    Kram Greta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillade pannacottan, om du har hunnit testa receptet =)
      Kram Annica

      Radera