söndag 12 januari 2014

24 innehållsrika år


Igår var det 24 år sedan jag och maken blev ett par. 
Jag lärde känna honom några månader innan, men bara som vän.
Just då hade vi andra personer i fokus, men så den 11 januari hände något.
Och här står vi nu 24 år senare.

Vi har hunnit med mycket på våra 24 år.
Vi har delat mycket glädje men även en alldeles för stor del sorg tillsammans. 
Vi har haft riktigt djupa svackor.
Men vi har tagit oss ur dem tillsammans.
Alla de tråkiga bitarna lägger vi åt sidan just nu.

Vi förlovade oss djupt nere i Cheops pyramid men gifte oss borgerligt först 17 år senare.
Vi har tre underbara söner tillsammans.
Vi har ett hus som vi båda älskar (och stundtals hatar när saker går söner på de mest olämpliga tidpunkterna).
Vi har släkt och vänner som vi båda accepterar och tycker om att umgås med.
Tillsammans har vi upplevt massor av länder och städer, ni hittar dem till höger under etiketten Resor.
Jag fick möjligheten att sätta mig i skolbänken i hela 6,5 år (så går det när man hoppar av gymnasiet och börjar jobba vid 16 års ålder).
Du har fått möjligheten att testa på att jobba i ett annat land.
Vi har gått på massor av konserter, musikaler, shower och idrottsevenemang.

Jag tror många par ger upp för lätt idag.
Man måste ständigt kämpa för att hålla ett förhållande vid liv.
Vara lite envis och inte ge upp på en gång.
Varje dag är verkligen inte en hallelulja moment!

Kärlek handlar inte bara om att vara himlastormande kär, det handlar om tillit, trygghet, förlåtelse, förståelse, respekt, vänskap och tröst.
Att stå vid varandras sida när livet är fyllt av framgång och glädje är lätt. 
Men äkta kärlek ger en även styrka att stå där när livet är som allra mörkast och fyllt av sorg, bedrövelse och uppgivenhet.
Våra 24 år har tyvärr varit fylld med prövningar. 
Men när livet varit som allra tuffast och jag ibland funderat om jag ska komma ur det med både livet och förståndet i behåll så har du funnits där. 
Vi har turats om att vara den starke och den svage och ur varje prövning har vi kommit ut på andra sidan starkare och TILLSAMMANS!
Det kallar jag äkta kärlek!
Nu hoppas jag vi får många fler fina och mindre tuffa år tillsammans.
Älskar dig!




12 kommentarer:

  1. Grattis till de 24 åren! Jag och min man har varit gifta i 27 år i sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bra kämpat! Det är inte lätt alla gånger, men det gäller att kämpa på =)
      Kram Annica

      Radera
  2. Grattis på er och allt det fina ni har.
    Kram Ann

    SvaraRadera
  3. Fint skrivet, om två pusselbitar som kom på plats. Tjugofyra år är en aktningsvärd tid. Fortsätt så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi kämpar på =)
      Kram Annica

      Radera
  4. Stort Grattis till er Annica! 24 år är riktigt bra jobbat! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jo, det är bedrift i dagens samhälle, men vi stretar vidare =)
      Kram Annica

      Radera
  5. Gratulerar, gratulerar! Vartenda år är vårt att fira och hoppas det blir många, många fler!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till ert hård jobb!!! Det är inte lätt... Håller med dig, att allt för många ger upp vid första hinder i en relation... Finns inget intresse att försöka? Vet ej... Sitter själv skild så har inget att säga :)))

    Ha en fin helg!

    Kram/Olg@

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Alla skilsmässor är inte fel, ibland kan det vara rätt beslut att gå skilda vägar. Huvudsaken är att man gjorde sitt yttersta för att reda ut problemen.
      Trevlig helg!
      Kram Annica

      Radera