lördag 28 december 2013

Mellandagarna

Tiden rinner iväg alldeles för fort och imorgon är det dags att börja jobba igen, är visserligen söndag men jag har lite att ta igen efter en veckas ledighet och ett stundande årsbokslut.

Har haft en hektiskt men härlig ledighet.
Massor av städning och matlagning har det blivit då vi haft folk på besök både på 
julafton, Annandagen och idag.
Massor av goda skratt och mysiga stunder har vi också haft.
Och massor av fina julklappar och presenter har jag fått.

Då jag var i stort behov av att få ner pulsen och varva ner så har jag försökt att 
göra så lite som möjligt i två dagar nu.
Det innebar att det enbart fanns köpebröd på kalaset idag, kändes lite konstigt men alla gästerna överlevde och såg rätt så nöjda ut när de gick hem.
Så här med facit på hand så var det helt rätt beslut för jag vet ärligt talat inte om jag 
har orkat köra på i samma tempo i några dagar till. 

Till nyår kommer jag att kunna duka med nya vackra glas från Iittalas Essence serie.
Lyckades skrapa ihop 12 st rödvinsglas, 2 st vattenglas och 2 st champagneglas.
Ska försöka hinna in på Cervera på måndag och köpa 4 st vattenglas till.
Känns ju lite trist att duka med enbart två när vi är sex personer som ska äta på nyår.
Champagneglasen räcker gott och väl, för det är bara jag och syrran som ska skåla in det nya året, maken åker iväg och jobbar natt.

Måste ta mig en funderare på vad vi ska ha för nyårsmeny.
Gott men enkelt ska det vara.
Vad har ni för nyårsplaner?

Hoppas ni haft några härliga dagar också!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Tänk att det låg precis vad jag hade önskat mig i paketen:
Iittala Essence Vattenglas
En vacker orkidé
Iittala Essence Rödvinsglas
Marc Jacobs Honey
Ett ljushus och massor av blommor
Iittala Essence Champagneglas

4 kommentarer:

  1. Grattis finaste, finaste vän <3.
    Ännu flera fina klappar, glasen är en favorit även i mitt hus.
    Vi firar nyår med Zita och hennes bästa vän, en tradition vi haft i några år nu.
    Sköt om dig och se till att få ordentligt med vila!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, full rulle och så många fina julklappar du fick! Ja, nog är det så att man nästan får anstränga sig för att ta det lugnt.
    Ha det jättebra på nyår!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Här blir det Dansk fläskesteg med brynte kartoffler. Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera