söndag 1 december 2013

Julgodisbak på svengelskindiska

Idag har vi bakat julgodis i vårt hus tillsammans med Nishitha från Indien.
Plockade upp henne vid 14 tiden och sedan var det full fart i fem timmar.
Hon har fixat och trixat och testsmakat och haft sig och när vi skjutsade hem henne verkade hon supernöjd.
Med sig fick hon en glasburk med saffranskolor, en påse med GI knäcke, en påse med wienernougat, en påse med Rocky Road samt en påse knäck och en förmaning om att inte äta allt i kväll =) 
Vi hann också med att baka Mariannetryffel.

Recept på saffranskolor (underbart goda för övrigt) samt Mariannetryffel kommer någon annan dag.
För nu måste jag fixa tvätten och sedan springa genom duschen och fort i säng.
Imorgon står det bokslut på schemat.

Hoppas ni alla haft en härlig första advent!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Nishitha i färd med att göra knäck

Mumsiga Mariannetryfflar

Saffranskola, Wienernougat samt Rocky Road

4 kommentarer:

  1. Så mycket gott ni hann göra.
    Du har vunnit i mitt lotteri. Skicka ett mail till mig med din adress.

    SvaraRadera
  2. Det är inte ofta jag frestar med godis här hemmavid, eftersom min man har diabetes. Dina godsaker ser lockande ut - jag älskar choklad.

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket julgodis ni hann fixa! Riktigt fina blev dem också. :) kram

    SvaraRadera
  4. Oj, vad mumsigt! Ser fram emot recepten.
    Kram Milla

    SvaraRadera