söndag 15 december 2013

15 December 2013 - Adventsutmaning 2013 - den tredje advent

En del är väldigt traditionell och sätter upp samma pynt i granen år efter år, jag är nog precis tvärsom.
Jag brukar välja ett färgtema och sedan får alla dekorationer de färgerna.
I år är jag lite kluven, men det lutar åt vit/silver/svart.

Kruxet är att jag har inga stora svarta kulor, så det får jag försöka leta på under veckan.
Annars tror jag snart jag har alla färger i min jullåda.
Det finns kulor i blått, grönt, rött, silver, guld, vitt, rosa och lila i min jullåda.
Men förr eller senare vill jag ha just den färgen igen, så den som spar han har =)

Fast jag är så pass traditionell att jag anser att granen ska vara grön, även om de finns att köpa i alla möjliga färger numera.

Hur tänker ni när ni klär er gran?
Använder ni samma pynt år efter år?
Eller går ni bananas varje år när julpyntet kommer fram och köper på er nytt?

Idag är det den tredje advent och det är dags för Adventsutmaning, detta är mitt bidrag denna söndag.
Kika in till de andra deltagarna genom att följa denna länk.
Så får du massor av härliga tips och idéer med temat jul och advent.

Ha en fin tredje advent!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Tema Vit Jul:
Julgranskulor i vitt/silver, foto privat

Tema Röd Jul:

Tema Svart Jul:

5 kommentarer:

  1. Jag använder samma pynt varje år. Min gran går i rött. Bara röda kulor, lite pappersänglar och några väldigt gamla kulor.
    Ha en fin tredje advent.

    SvaraRadera
  2. Min julgran har dekorerats i rött och guld i många år, men i fjor började jag köpa lite andra julfigurer och det har jag fortsatt med i år. Det är faktiskt kul att ändra om lite. Det blir ju ändå alltid något gammalt som hänger med år efter år. Ha en trevlig tredje advent.

    SvaraRadera
  3. Det låter riktigt snyggt med svart/vitt/silver jag gillar verkligen när man väljer ett färgtema för sina juldekorationer har dock aldrig testat själv. Ett tips är att måla kulor du har med tavelkritefärg då kan du även skriva små budskap på kulorna. :) Ha en fin tredje advent! Kram

    SvaraRadera
  4. Nu är jag med i utmaningen... :-)
    Trevlig fortsättning på kvällen!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Jag brukar sätta in en liten bordsgran till första advent med silver kulor och glitter. Innan jul är det dags för den stora granen som står i köket. Pyntad med gamla vackra kulor jag köpte när jag bodde i London, halmsaker, flaggspel och röda kulor. Är nog lite traditionell i vissa läge...
    Ha en fin vecka!
    Milla

    SvaraRadera