fredag 6 december 2013

6 December 2013 - Gör din egen adventsljusstake

Även om första advent redan har passerad behöver inte det betyda att det är försent att göra en egen adventsljusstake.

Du behöver fyra glasflaskor, fyra ljus, fint snöre, något vackert grönt att stoppa i flaskorna, siffror (1-4) att hänga på samt ev något annat vackert att dekorera med.
Flaskorna behöver inte vara lika stora eller se exakt likadana ut, det är bara din egen fantasi som sätter gränser.

När jag gick runt i huset och letade efter fyra flaskor så slog det mig att jag hade fyra flaskor i ett ställ som jag använder som blomvaser i normala fall. 
Så det fick bli min adventsljusstake i år.
I med lite granris, fyra kanelstänger, lite grovt snöre och siffror i zink så var det hela klart. 
Tog inte mer än 20 minuter att fixa till.

Det var mitt tips för idag =)

Jag vet inte hur ni andra har det där ute i vinterSverige, men här är det vitt och vackert.
Tackade gudarna för fyrhjulsdrift imorse när alla andra föräldrar slet sitt hår i förtvivlan medan de slirade och slirade på parkeringen utanför skolan.
Själv trampade jag lite lätt på gasen och smög fint därifrån =)

Ta det lugnt ute på vägarna om ni måste ge er ut och ha en helt fantastisk fredag!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Köpte denna "vas" på Coop i höstas och är otroligt förtjust i den.
Nu fick den helt plötsligt helt annat användningsområde.

Små grankvistar stoppad jag ner i flaskorna.
Och zinksiffrorna fäste jag med sytråd.

Kanelstänger är ett måste i min julpyntning, både doftar gott och är vacker i all sin enkelhet.

Fyra kronljus på toppen så är adventsljusstaken redo att användas.

2 kommentarer:

  1. Fint ljusstake!

    Trevlig helg till dig!

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt med en härlig doft av jul!

    SvaraRadera