måndag 23 december 2013

23 December 2013 - ge bort en korg med lite smått och gott

Ibland är det så sablans svårt att veta vad man ska ge bort i julklapp, då kan det vara en kul idé att plocka ihop en korg eller låda med diverse smått och gott och ge bort.

Precis vad som helst går att lägga i denna korg, vin, glögg, choklad, godis, exotiska frukter, goda tesorter, kaffe, olika sorters korv och salami, senap....listan kan göras lång.

Varför inte fylla korgen med hemgjorda saker? Jag har stoppat hemgjord senap i våra korgar.
Tog en stund att övertyga barnen att den var hemgjord fast jag inte gjort den själv, den är hemgjord fast i någon annans hem.


En liten whiskey, ett rött vin, ett vitt vin, en glögg, lite choklad, en ananas, polkagrisar,
ett gott grönt te och hemgjord senap.
Innan gästerna kommer så stoppar jag även ner lite finsk korv.
Kom på att jag glömt att visa min lilla vinst som jag vann härom veckan.
Jag hade turen att vinna en liten broderad tygängel hos Skaparglädje.
Ängeln fann sin rätta plats bums, hon är placerad på stegen i hallen tillsamman med mina ljusbollar som jag är så otroligt förtjust i.
Ängeln passar så bra där tillsammans med de vita God Jul bokstäverna.

Stegen stod tidigare i uterummet men fick flytta in när vi lånade ut rummet som förråd
 till min morbror som stod mellan två hus.
Nu trivs jag så bra med stegen i hallen så den blir nog kvar där.
I uterummet hamnade de gamla längdskidorna som kommer från min morfars föräldrahem.
Apropå God Jul, klockan har nu passerat midnatt och det är julafton.
Så jag önskar er alla en riktigt 

GOD JUL! 

♥ KRaM aNNiCa ♥




1 kommentar: