söndag 22 december 2013

22 December 2013 - Adventsutmaning 2013 - Gör dina egna julgrupper

Ibland är det enkla det som är allra vackraste.
En ensam hyacint med mossa och två hjärtan.
Då var det fjärde advent och två dagar kvar till jul.
Dags för adventsutmaning igen, den sista gången för i år.
Ett stort tack till er som ställde upp, hoppas ni har fått lite inspiration från varandra och vem vet kanske vi kör samma sak även nästa år igen.


Dagens tema för min del är julblommor och julgrupper.
Jag tycker det är roligare att göra mina egna grupper än att köpa färdigt, om jag har tid vill säga.
Idag har det varit en dag full med julförberedelse för min del.
Först lite julklappsinslagning och sedan julgrupper.

Jag brukar köpa på mig ett gäng julblommor av olika storlekar och slag.
Även krukor och lite dekoration köper jag när jag hittar något jag gillar.
Sedan spar jag både krukor och dekoration från julgrupper jag får eller köper, man vet aldrig när det kan komma till användning.

Så här blev resultatet av dagens julblommepysslande.

Hoppas ni alla får en härlig fjärde advent!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Här är lite av det material jag använde mig av till de julblommor jag gjorde idag.
Denna amaryllis piffade jag till i förra veckan.
En amaryllis, en vacker kruka, lite mossa, en liten granruska, kanelstänger och ett ekollon så är det hela klart.
En hyacint, lite mossa och några röda bär.
Två vita narcissus, två glaskärl och låtsassnöflingor.
Har satt löken i en plaspåse med lite lecakulor och vatten så blommorna ska orka ta sig.
Två grupper med en liten julstjärna, en hyacint och en en samt lite mossa och annan dekoration.
En ensam hyacint i en vacker kruka med mossa och två små hjärtan.
En liten julen med lite mossa, God Jul i trä samt ett vackert spetsband.
Denna julgrupp fick vi tidigare idag av svärmor 
Och innan jag hann göra färdigt min julgrupp till våra kära grannan knackade de på och gav oss denna.
Goda grannar är bra att ha!

3 kommentarer:

  1. Vilka vackra julgrupper du satt ihop, det är roligt med egna grupper.
    Hos mig har vi haft födelsedagskalas idag.
    Tack för att di drog igång adventsutmaningen.
    Till sist vill jag önska dig en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina julgrupper, både dina egna och de köpta. Men det är roligare med de som du gjort själv för då ligger det lite tid, möda och kärlek bakom.
    God Jul på dig finaste vännen! Hoppas ni får en vilsam och fin jul!
    Kram A-L

    SvaraRadera