tisdag 17 december 2013

17 December 2013 - Goda dofter och hudvård

Det är få som inte uppskattar en julklapp i form av en god parfym eller en härlig dagkräm av favoritmärket.

Nedan finner ni tre dam- och tre herrdofter som alla är helt fantastiska.
Alla tre damdofterna står på min inköpslista.
Herrdofterna står på sönernas önskelista.

Dermalogica är ett fantastisk hudvårdsmärke.
Jag har väldigt känslig hud och detta märke är ett av de få som jag kan använda.
Senast jag var på ansiktsbehandling köpte jag ett set med Age Smart produkter, men de är ju så förbaskat dyr att jag drar mig för att köpa nya.
Sonen använder sedan en vecka tillbaka deras ungdomsserie, speciellt framtagen för besvärlig tonårshy och dessutom lite billigare än deras andra produkter - det tackar vi för!

Mina favoriter alltså, vad har ni för favorit när det kommer till doft och ansiktskräm?

♥ KRaM aNNiCa ♥
Especially Escada Elexir
Rosendoft kryddad med päron och amber
Kicks, 555 kr.
Marc Jacobs Honey EdP
Förförande ljuvlig med apelsinblom och honung
Kicks, 535 kr
Marc Jacobs Dot EdP
En grönskande och blommig doft man aldrig kan få nog av.
Kicks, 535 kr 
Prada Luna Rossa Extreme
En orientalisk kryddigt doft för män.
Kicks, 695 kr
Paco Rabanne Black XS EdT
En djärv och provokativ doft.
Kicks, 485 kr.
Giftset James Bond 007 Quantum EdT
En maskulin och kryddig parfym i snygg flaska.
Styling Agenten, 169 kr
Dermalogica Clean Start
En serie med rengöring för tonåringar som är tuff mot blemmor men snäll mot huden.
Vi köper denna produkt hos Storgatan 25 i Sandviken
Dermalogica Skin kit Age Smart
För en förbättrad lyster och spänst i huden.
Lyko, 629 kr.

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Tusen tack för allt det härliga, goda och sköna du tipsar om. Ta hand om dig.
    Kram Ann

    SvaraRadera
  2. Den lilla nyckelpigan och humlan är så söt att ha stå framme i badrummet, var sugen att köpa den röda i taxfree sist, men det blev den gamla vanliga istället =)
    Kram A-L

    SvaraRadera