söndag 1 december 2013

1 December 2013 - Adventsutmaningen

Idag drar jag igång adventskalendern 2013 och eftersom det är första advent så är det adventsutmaning som gäller.
Om ni har missat vad Adventsutmaningen är , så klicka på denna länk och därifrån kan ni ta er vidare till övriga deltagare i utmaningen.
Det är inte för sent att hänga på, så är du intresserad att vara med kan du bara lämna en kommentar så lägger jag till dig/er.

I år ska jag fira första advent på ett litet annorlunda sätt, jag ska baka julgodis med en tjej från Indien.
Att prata vanlig engelska går väl an, men vad sjutton heter alla ingredienserna på engelska?
Och hur förklarar man alla stegen i bakningen?
Aja, det ska nog gå bra, lite kroppsspråk och svengelska så löser vi allt =)
Dessutom har jag maken som kan improvisera fram precis vad som helst, han ger sig in i alla diskussioner man kan tänka sig när vi är utomlands utan att ha en aning om hur han ska förklara sig, men det slutar alltid bra.

Varför en indiska kanske ni funderar?
Jag jobbar på Sandvik och där ska stora delar av ekonomifunktionen flytta till Indien, så vi har haft två stycken "skuggor" med oss under sex veckor som har suttit med oss och skrivit instruktioner.
Och även om jag inte gillar själva idéen i sig så kan jag inte annat än gilla vår skugga.
En ung, klipsk tjej som just nu sitter helt ensam i en lägenhet i stan och längtar till den 5 december då hon ska få åka hem till ett betydligt varmare Indien.
Men först ska hon alltså få lära sig att baka lite svenskt julgodis =) 

Lite mer från hur det gick kommer lite senare.
Tills dess, ha en helt fantastisk första advent och glöm inte att titta in till de övriga deltagarna i adventsutmaningen!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Är du sugen att hänga på i vår adventsutmaning?
Klicka HÄR och anmäl dig.
Eller klicka dig vidare till de övriga deltagarna i utmaningen.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt det låter. Hoppas ni får en fin/rolig stund tillsammans.
    Önskar dig en fin första advent,.
    (Lägger in mitt bidrag senare iem(
    /kväll. Mycket på programmet idag innan jag har tid att sitta vid datorn någon längre stund)

    SvaraRadera
  2. Julgodis låter inte alls dumt. Det måste man ta sig tid att göra. Ha en trevlig första advent.

    SvaraRadera
  3. Hej igen.
    Du har vunnit en ängel i mitt lotteri. Skicka ett mail till mig med din adress.

    SvaraRadera