lördag 23 november 2013

Min julkrans

I onsdags var jag till Blomsterrum här i Sandviken på kransbindarkväll.
Förra vintern var första gången jag gav mig på att binda en krans själv och det gick väl sisådär, men de värsta skavankerna gömdes bakom ett rött band.

Julkrans 2012

Så när vår personalförening Styrka på jobbet släppte en news om att de skulle anordna kransbindarkvällar så nappade jag blixtsnabbt.
Och tydligen är det inte försent att lära gamla hundar att sitta, för jag insåg väldigt snabbt vad jag gjorde för fel förra året.
Sedan kanske inte heller årets krans blev precis så där perfekt som jag hade önskat mig.
Men den duger!
Och nästa år kan jag kanske få till det ännu bättre =)

Julkrans 2013
Tror jag måste tjata åt mig att få vara hundvakt så jag kommer ut i skogen och kan plocka lite granris, för med kransen avklarad så tror jag bestämt det får bli en girlang runt ytterdörren i år.

Vill ni läsa mer om hur man gör en julkrans kan ni kika in på detta inlägg: 

Julkrans 2013
Hoppas ni alla får en riktigt härlig helg!

♥ KRaM aNNiCa ♥

8 kommentarer:

  1. Jag tycker nog båda två blev jättefina, så var stolt över dig själv vännen!
    Ha en fin helg du med!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte dina kransar var jättefina. De ska vara personliga och lite roliga tycker jag. Du lyckades bra.

    SvaraRadera
  3. Jätte fina kransar! :) Jag funderar också på att göra en krans i år. Gjorde en väldigt enkel förra året. Men måste hitta granris! :) Tycker du ska vara riktigt nöjd med båda dina kransar de ser riktigt proffsiga och juliga ut! :) Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin krans. Visst är det roligt. Jag har också gjort en, men den tänkte jag visa på adventsutmaningen :)

    SvaraRadera
  5. Väldigt fina kransar. Har du satt reflexer i den ena?
    Jag är också nöjd med min header, men funderar ändå på att byta till en mer höstlig. Visst har jag suttit på resturangen längst ut. I Malcisine vid Gardasjön finns den.

    SvaraRadera
  6. Vilka fina kransar! Jag har kvar mina från förra året och dom är i tyg så dom ska snart ner från vinden!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  7. Vilka fina kransar! Jag har också gjort några. Tycker att det är rofyllt att pyssla.
    Ha det så bra!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  8. Hej igen!

    Nu har jag satt upp krans på ytterdörren utan spik. Löste det med ett snöre som jag drog över dörrkarmen och listigt knöt fast i en ögla under brevinkastet. Snöret på insidan var ju inte så snyggt, pyntade det med kottar, svampar och tomte som jag fäste med ståltråd.
    Det verkar hålla bra. :)

    SvaraRadera