torsdag 14 november 2013

Längtan efter advent

Usch vad jag tycker november är trist.
Mörkt, kallt och fuktigt.
Vet inte om jag törs säga det här högt, men jag längtar efter snö.
Och jag längtar efter advent.
Å lite glögg och pepparkakor!

December är en av de bästa månaderna på året.
Så vackert med alla tända ljusstakar och stjärnor i alla hus.
Flörtade lite med maken förra veckan så i år står det två nya ljusstakar i köksfönstren.
Gissa om jag längtar efter att få ställa fram dem =)

Ser ni också fram emot advent?

Ha en superhärlig fredag och helg i novembermörkret 

♥ KRaM aNNiCa ♥

Slog till på två av dessa ljusstakar från Clas Ohlson.
Rosenholm heter de och kostar just nu 199 kr/st.
Finns även i rött.
Hade mer än gärna haft två av dem också.

3 kommentarer:

  1. Advent/jul är en fin tid.....mycket mys och godsaker. Jag kan också längta efter lite snö.
    Vill önska dig en trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ljusstakar, borde nog ta och investera i några nya jag också.
    Glad att f ett livstecken från dig, du jobbar ju för jämnan. Blir orolig för dig vet du!
    Hoppas du vilar upp dig ordentligt i helgen!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig Annica! Jag längtar också efter snön, det hela blir så mycket mysigare då, mysa med tända ljus. Oj så jag längtar till man får julpynta med adventsljusstakar och stjärnor, baka pepparkakor osv! :) Nu vill vi ha snö och advent! :) Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera