söndag 10 november 2013

En magisk helg med goda vänner

Efter en himlans massa jobbande så kände jag mig inte helt upplagd för en helg i storstan med maken och goda vänner. Men bokat är bokat och vi drog iväg.
Att jag sedan inte är någon stor fan av trollkarlar gjorde inte saken speciellt mycket bättre, blir faktiskt mest arg när jag inte förstår hur de gör det.
Jag är van att klura på svåra problem och efter mycket trixande brukar vi komma fram till vad som gick fel och åtgärda det. 
Men här kan jag inte vända och vrida på problemet och därmed blir jag utan svar.
Men tänk vad fel jag hade (brukar ju alltid vara så också, maken brukar ha rätt haha), helgen blev jättetrevlig och jag var inte det minsta arg när jag lämnade showen =) 

Via personalföreningen köpte vi ett paket med bussresa, övernattning på Scandic Park Hotell, tvårätters middag på Hamburger Börs och en kväll på Joe Laberos Inferno.
Verkligen värt varenda krona!


Joe Labero kör sin show Inferno på Hamburger Börs tom 21/12 2013.

Om jag ska gnälla på något så var det att kvällen blev alldeles för lång, vi kom till Hamburger Börs redan vid 17.30. Fick maten vid 18.30 och showen började inte förrän 21.00.
Men lite matunderhållning fick vi av Burnt out Punks som dök upp i skumma gasmasker och svarta kappor. Mitt i middagen kom en av dem nerdimpandes upp och ned från taket mitt framför oss.
En del vid bordet uppskattade inte underhållningen men för min del fick de gärna titta förbi fler gånger.

Här snackar vi om en annorlunda entré =)
Fast å andra sidan är ingenting normalt när Burnt out Punks är i farten.
En säkerhetsgenomgång i värsta flygvärdinnestil fick vi också, så vi alla visste vad vi skulle göra om någon av kvällens bensinindränkta nummer skulle gå fel.
Fast istället för flygvärdinnor fick vi en genomgång av brandmän.


Efter denna genomgång var alla på det klara över var nödutgångarna fanns

Så efter en tvårätters, som blev en trerätters och massor av gott i glasen kunde showen äntligen dra igång.

Maten var inte direkt lysande men det vägdes upp av det trevliga sällskapet och den häftiga showen.
Showen var nonstop action i 90 minuter, både i form av trolleri och eldsprakande nummer av Burnt out Punks. Tycker både Joe Labero och de andra bjöd friskt på sig själv och genom att använda publiken i hela sitt nummer kände var och en sig involverad och på på tå hela tiden.

Labero utför flera av sina trick mitt bland publiken och då vi hade superbra platser var det precis framför maken han rätt så ofta stod. 
Den intima känslan i lokalen där man känner sig delaktig i allt som sker och känner hettan i ansiktet varje gång eldsflammorna sköt runt på scenen (vilket var väldigt ofta kan jag lova) gjorde hela showen i mina ögon.
Han visade också att han visste lite om sin publik då han hälsade de närmare femtio gästerna från Sandvik välkommen från scenen.
Tre av våra resenärer var också delaktiga i numret, Anette med två T samt makarna Hansen fick varsitt trollerinummer att agera medspelare i.
Alla kommer vi också minnas herr Albelin och bensin från Qatar, Magnus, elektriken från Tyresö och Therese med Th som är förskolelärare.
Själv satt jag med andan i halsen och hoppades slippa undan, vilket jag också gjorde. 
Men en high five fick både jag och maken ställa upp med när Labero i extas ville triumfera efter en av sina tricks.
Och en high five kan tom jag sträcka mig till =)

Här trollar Labero bort en mobiltelefon i mitten av showen som sedan plockas fram ur en låda som de hissade upp i taket i början av showen.
Han står nu placerad mitt framför maken, lite roligt att få se saker hända på så nära håll.
Har ni möjlighet tycker jag ni ska se showen, för den är så mycket mer än bara trolleri.
Karln formligen sprutar av energi och det gör Burnt out Punks också.
Så en kväll full med magi, trolleri, eld, akrobati och komedi, hur mycket mer kan man få för pengarna?

Hur trevlig showen än var så var vi alla fyra rätt så nöjda över att komma till hotellet igen och få krypa ner i våra sängar.
Sov som ett barn och 7,5 timmars sömn var precis vad jag behövde efter veckan som gått.
Lite hotellfrukost på det och sedan hemresa.
Väl hemma hade mamma gjort kalops, så det vara bara att slå sig ner vid ett dukat bord.
Tack mamma för att du finns och alltid ställer upp på oss 
Tack också Syster Yster som alltid finns där i ur och skur, även om vi inte hann träffa dig idag 
Och tack Mia och Peter för att ni alltid är så "enkel" och avslappnad att umgås med, så skönt att slippa pressen av att allt ska vara snyggt och proffsigt. Är vi trött så är vi det tillsammans helt enkelt 

Efter att ha skjutsat hem mamma så var det dags för lite Fars dags fika för maken 
Tänk att det är 17,5 år sedan du blev far för första gången.
Undrar var åren tar vägen?!

Ikväll blev det inget hembakat alls, men det var gott i alla fall.
Lite kladdkaka med färska bär och vaniljvisp och bullar.
Vackra blommor, en liten present och en trisslott fick han också.
Det var min helg det.
Hoppas ni också haft en trevlig helg!

♥ KRaM aNNiCa ♥

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg, precis vad du behöver! Har hört fler som sett showen och som är nöjda med den, kanske man skulle ta och se den.
    Hoppas din vecka blir lite lugnare nu!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du blev nöjd med helgen :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det kan vara så, man går ut med blandade känslor och så blir det bara så bra! Bättre så än tvärsom! Härligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastik helg du haft. Man behöver såna dagar ibland som bryter av den vanliga vardagen.
    Kram Ann

    SvaraRadera