lördag 16 november 2013

Adventsutmaning 2013 - är ni sugen att hänga på?

Två år i rad har jag kört en adventskalender, dvs jag har publicerat ett inlägg om dagen som jag på något sätt kopplat till advent eller jul. Lite goda recept, tips på julklappar och julkläder etc.
Jag vet av era kommentarer, sidvisningar och mail att detta är någonting ni uppskattar.

För någon vecka sedan hade jag bestämt mig för att det inte blir någon adventskalender i år.
Det tar helt enkelt för mycket tid att få klart alla inläggen.
Tid som jag inte haft nu på slutet.

Men nu har jag bestämt mig för att köra ändå.
Visst det tar tid, men jag älskar att skriva och leta efter tips och idéer.
Så det ger mig mycket tillbaka att få göra dessa inlägg.

Så min fundering är följande:
Har ni lust att hjälpa mig?

Jag har klurat lite på ett upplägg och har redan nu 20 idéer till inlägg klar.
Saknar alltså fyra dagar i min adventkalender.

Då kom jag att tänka på alla er fantastiska människor därute som återkommande läser och kommenterar min blogg och som jag i min tur flitigt läser tillbaka och kommenterar så ofta jag bara hinner.
Och alla er andra fantastiska människor där ute som jag kanske ännu inte har upptäckt.
Ni är ju precis som jag full av idéer och har massor av goda recept i era bloggar.
Vill ni dela med er?

Jag tänker mig ett upplägg där ni helt enkelt skriver fyra inlägg i era bloggar, en för varje advent.
Ni länkar till min adventsutmaning och jag länkar till era inlägg.
Ett kul sätt att dela med sig till varandra på ett och samma ställe.
Ett inlägg kan handla om era favoritrecept till jul, eller favorit pyssel, en utlottning med jultema eller varför inte goda recept på julgodis och mat.
Eller helt enkelt något annat ni vill dela med er och som har någonting med jul och advent att göra.

Om ni är sugen på att vara med i utmaningen, gör så här:

  • Alla som är intresserade att vara med lämnar en kommentar till detta inlägg eller mailar mig (annicaostlund74@gmail.com) ert namn och länk till er blogg.
  • Dela gärna detta inlägg i era bloggar så fler kan anmäla sig - ju fler vi är desto roligare.
  • När anmälningarna ramlar in kommer jag att lägga upp alla bloggar som är representerade i detta inlägg, så vi och alla andra lätt kan hitta till varandra.
  • Ni som är med länkar till Adventsutmaningen i era bloggar och sedan lägger vi ut ett inlägg varje adventssöndag. 
  • Ni får skriva om precis vad som helst så länge det finns en koppling till jul eller advent.
  • Vi publicerar alltså ett inlägg söndag den 1 December, 8 December, 15 December och slutligen den 22 December.
  • Använd bilden nedan för att länka:

 Jag hoppas ni finner idén rolig och att vi blir några stycken som kan dela detta års advent med varandra =)

Deltagarlista:
Millas Trädgård
Min Natur
Njut av livet
Om Ett Hus
Pantertantens passioner

♥ KRaM aNNiCa ♥

Adventsutmaning 2013.
Använd denna bild när ni länkar till utmaningen.

21 kommentarer:

  1. Åh, så roligt. Jag vill vara med.
    Tack för ett bra initiativ. //Anne-Lie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir Anne-Lie att du vill vara med, ska bli så kul att få dela lite tips och idéer med varandra.
      Ha det fint!
      Kram Annica

      Radera
  2. Jag har ingen blogg, men ser fram emot att få se vad ni andra hittar på i denna utmaning.
    Ta hand om dig vännen!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer få så mycket inspiration att maken din stänger ner internet för att få lite lugn och ro =)
      Ta hand om dig du med finaste vännen!
      Kram <3

      Radera
  3. Annica, du är fantastisk! Varje advent är ju en jättebra idé och ganska lagom för de flesta i bråda juletider. Jag är gärna med!
    Kram Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar =). Jag tror också det är alldeles lagomt, för vi har ju lite annat att göra i december också. Jätteroligt att du vill hänga på, ska bli riktigt trevligt att kunna kika in till dig och de andra deltagarna och se vad ni hittar på för skoj.
      Ha en superbra vecka nu!
      Kram Annica

      Radera
  4. Vilken kul utmaning! Jag är gärna med på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill vara med i adventsutmaningen, ser fram emot att få se vad du vill dela med dig under december.
      Kikade in till dig och såg att du skulle ha en egen nobelmiddag, vilken rolig idé. Dessutom kan du ju sätta en klädkod alldeles själv =) Vad skönt att kunna sy sina egna kläder, jag är tyvärr inte född med den begåvningen. Valde träslöjd alla år bara för att slippa från den lilla tråden och nålen.
      Hoppas du får en fin vecka!
      Kram Annica

      Radera
  5. Är gärna med ... brukar leta tips och idéer hos andra, är en riktig härmapa. Om jag inte har klurat ut något eget så kan jag i alla fall visa mina efterapningar om det är OK.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idéer är till för att lånas, så jag tycker det är helt ok att vara härmapa. Och ibland får man många idéer som man kan kombinera och då blir det ju något alldeles eget =)
      Vad roligt att du vill vara med!
      Kram Annica

      Radera
  6. Jag är gärna med. Är inte så duktig på att länka och sådant, men ska göra ett försök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du vill vara med, snart bara en vecka kvar tills vi drar igång. Hos oss är det lite snö på backen så jag har fått adventskänslor redan nu =)
      Kram Annica

      Radera
  7. Så kul idé! Jag hänger gärna på, bra sätt för mig att komma igång med förberedelser och pysslet igen ;) Tack för inspirationen!
    Kram Allis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteroligt Allis, ska ta och kika in till dig under dagen och se vad du har för skoj att dela med dig av =)
      Ha en fin första advent nu!
      Kram Annica

      Radera
  8. Hej Annika,
    Jag är gärna med på denna utmaning. Gillar verkligen julen.
    Är kanske ute i sista minuten.
    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad kul, välkommen ombord =)
      Har kikat in till dig och sett din fina adventsljusstake, glömde tända min i morse så jag får vänta till kvällen.
      Ha en fin första advent nu!
      Kram Annica

      Radera
  9. Åh vad synd att jag inte hittade din blogg och utmaning förrän idag :-( Du får gärna höra av dig till mig om du kör nån mer utmaning framöver, älskar sådana :-)
    God Jul!
    //Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte försent att hoppa på nu =)
      Kram Annica

      Radera
    2. Då är jag på!! =) Lägger upp ett nytt pyssel i min blogg imorgon...
      Trevlig kväll!! Kram

      Radera
    3. Jag är på... Bloggar lite senare ikväll 😃 Kram o glad 3:e advent

      Radera
    4. Men vad skoj, jag lägger till dig som deltagare bums =)
      Kram tebax

      Radera