måndag 14 oktober 2013

Träna styrketräning hemma utan vikter

Lillens fotbollssäsong är över och de kör inte igång inomhussäsongen förrän i början av december, därför har de fått ett träningsschema att följa.
Mamman var inte sen att nappa på träningsprogrammet så igår körde vi vårt första pass.

Första veckan kör vi 1 minut per övning eller 1*10 på de övningar där det passar bättre.
Andra veckan 2*10, tredje veckan 2*15 och ev senare öka till 3*15.
Tanken är att passet ska köras tre gånger i veckan och kompletteras med löpträning på minst 30 minuter 1-3 gånger i veckan.

Lite smått kaxig sa jag till sonen att vi behöver inte byta om för det är inte så jobbigt med 1*10.
Jo tjena, vad fel jag hade. Svetten lackade vill jag lova. Iof var det kanske inte optimalt att träna i köket, fem meter från kaminen. På slutet körde vi plankan i sovrummet med paraddörrarna på vid gavel för att få lite kyla =)

Träningsprogrammet vi kör efter finns hos Linas blogg om träning, där hittar du även massor med fler bra träningsprogram och inspiration till dina inom- och utomhuspass.

Träningsprogrammet ovan är helt utan vikter och således väldigt lätt att få till.
Men jag har lärt mig tycka om att träna med hantlar och just nu saknar jag dem träningen.
Jag måste ta mig i kragen och köpa hantlar, för jag verkar inte få tiden att räcka till för att ta mig till gymet.
Men har jag dem hemma, kan jag inte skylla på någonting annat än lathet.
Kanske får bestämma att det är en timmes hantel- och pilatesbollsträning framför Grey's på onsdagar som gäller =)

♥ KRaM aNNiCa ♥



2 kommentarer:

  1. Träna tycker jag om! Fram för allt när jag pluggar nu och har inte naturligt så mycket rörelse i vardagen blir det ännu viktigare att träna! Är rätt nöjd ;)

    På talat om att svettas när man inte trodde det.. He he det låter också bekant! Kul att ni är i gång och kör på!

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  2. Heja på, du är så duktig.
    Kram!

    SvaraRadera