söndag 6 oktober 2013

Rustad för vinter i nya dunjackor

Vintern kommer allt närmare och flera gånger har vi fått skrapa is på bilrutorna innan vi åker till jobbet.
Alltså är det dags att plocka fram vinterkläderna.
I vanlig ordning betyder det också att det är dags att lätta på plånboken för att köpa nya jackor.
Killarna är nästan lika långa så det går inte längre att ärva kläder, fast det tror jag de bara ser som en fördel =)
Dessutom kan de låna varandras kläder då de har samma storlek alla tre.

I år behövde vi köpa två nya jackor, mellansonen fick en ny förra vintern som fortfarande passar och duger.
Stora sonen hittade en jacka på Jack & Jones härom veckan, både snygg, varm och billig...kan verkligen rekommenderas!
Lillen valde en på nätet idag och jag hade turen att klicka hem det sista exemplaret, så nu hoppas jag den passar när de kommer på tisdag.

Nu hoppas jag de ska slippa frysa i vinter!
Fast först ser fram emot en vecka med Brittsommarväder =)

Har ni gjort färdigt era vinterköp ännu?

♥ KRaM aNNiCa ♥

Case Jacket från Jack & Jones i Black Navy

Hilfiger Denim Chad jacket
Jackan beställde vi från Boozt

4 kommentarer:

  1. Snygga jackor båda två, kommer passa perfekt på dina fina killar.
    Jag har shoppat rejält under höstens inköpsresor i Europa, så jag ska nog klara mig några vintrar framöver =)
    Slit inte ihjäl dig på jobbet i veckan, tänk på att du ska räcka till många år framöver!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Det är så fint med dom nya lite tunnare dunjackorna och dessa var jättefina!
    Nej, jag har inte införskaffat någon bra höstjacka ännu.....det borde väl ske med det snaraste.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset om jackorna! Jag har en son som behöver nytt. Roligt att du tycker om ljusmanchetterna. Håller på att tillverka nytt till butiken så om ett par veckor kommer de in.
    Kram Ann

    SvaraRadera
  4. Trevlig helg ;)

    Skrev kommentar tre gånger i rad men de försvann.. Nu blir det bara Trevlig helg ;)
    kram/Olg@

    SvaraRadera