söndag 8 september 2013

Tjejmilen 2013

Då är loppet, jag både sett fram emot och fasat för, över.
I våras trodde jag inte jag skulle klara av att springa en mil.
I somras insåg jag att jag skulle kunna göra det och dessutom gå under timmen.
Sedan kom förkylningen från helvetet och de senaste fem veckorna har jag kunnat träna tre pass, och de passen har varit fruktansvärda.
Förkylningen är äntligen borta men kroppen är inte hundra återställd.
Hade jag anmält mig själv hade jag garanterat hoppat av, men nu var vi två bussar (ca 70 tjejer) från jobbet som åkte tillsammans.
Istället valde att lägga om taktiken på loppet utefter de förutsättningar jag haft på slutet.

Redan 7.15 i går morse plockade jag upp min kollega och 7.40 gick bussen.
Sedan var det full rulle hela dagen.
En snabb sväng in på hotellet för att lämna väskor sedan vidare ut till Östermalms IP för att köa i 40 min för att få nummerlappen (varför i hela fridens namn skickas de inte hem på posten?!).
Och slutligen buss ut till Gärdet.



Oj, vad mycket folk.
Kvinnor i träningskläder överallt.
Dunkande musik och glada människor.
Skithäftigt och man blev supertaggad och ville bara ut på banan.
Solen sken brutalt från himlen, hur gudomligt som helst ända tills man startade loppet.
Då blev solen bara brutalt jobbig.



Var rädd att jag inte skulle klara av att hålla mig till planen för jag blir så ivrig.
Men jag samlade massor av vuxenpoäng igår för jag lät bli att följa min iver och istället följa klungan.
Jag drack på alla vätskekontrollerna och åt banan efter vägen.
Jag valde att gå upp för två av backarna och på en raksträcka i brutal solsken.
Valde helt bort att tänka på tiden, det fick ta den tid det tog.
Till min stora glädje gick jag in på 1.06.13
Känns underbart, tänk vad jag då skulle kunna åstadkomma om jag fick träna ordentligt och hålla mig frisk =)



Tillbaka på hotellet igen firade jag och Louise med champagne.
Sedan var det full fart in i duschen och iväg på middag.
65 glada brudar från Sandvik på samma restaurang, det var både högljutt och glatt vill jag lova.
En drink på Bistro Boheme efter det och sedan full fart i säng.



Tyvärr föll en av våra kollegor ihop efter 8 km och hon ligger fortfarande kvar på sjukhus.
Här pratar vi en vältränad kvinna som inte hade några som helst känningar innan loppet.
Så nog var det tuffa förutsättningar ute på banan igår.
Jag hoppas vi får ta henne med oss hem på bussen kl 16 idag!

Så till alla er tjejer som gjorde Tjejmilen igår, BRA JOBBAT!

♥ KRaM aNNiCa ♥

2 kommentarer:

  1. Superbra jobbat vännen!
    Hoppas er kollega blir pigg och frisk snabbt.
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är.....Bra kämpat.

    SvaraRadera