onsdag 14 augusti 2013

Sista semesterdagen

Usch, jag vill knappt tänka tanken.
Men i morgon måste jag kliva upp och gå till jobbet.
Hade jag haft lika lite självbehärskning som en tvååring hade jag legat på mage på golvet, hamrat med nävar och fötter och skrikit:
"Jag vill inte, jag vill inte!"
Men jag fick tydligen lite uppfostran av min mor så jag låter er slippa se det lilla dramat.

Väluppfostrad som jag är kommer jag snällt och lydigt ställa klockan på ringning, klistra på mig ett leende och åka till jobbet och utbrista:
"Gud, vad kul det är att vara här"
(Med fingrarna i kors bakom ryggen såklart)

Har nog haft min bästa sommar någonsin, kanske för att vi bestämde oss i förväg för att göra så lite som möjligt och för att vädret visat sig från sin bästa sida åtminstone i början av semestern.
Vi har slappat, solat, umgåtts med massor av goa vänner och släktingar, varit på bröllop, badat, shoppat, tränat en hel del samt varit till Riga.

I går passade jag på att ha en liten egodag, drog till "storstan" för en långlunch med min finaste fd kollega. 
God mat och massor av komma ikapp snack, lite kaffe och sedan lite shopping på det.
Sånna dagar skulle man ha fler av!

Men jag saknar en sak denna sommar, nämligen en kräftskiva.
Är det bara jag som är sjukt sugen på kräftor?

♥ KRaM aNNiCa ♥

Några vita rosor till maken på vår bröllopsdag.
Borde kanske valt röda, men jag älskar de vita.
I nöd och lust heter det ju, och då får man stå ut med att få vita rosor på bröllopsdagen =)
En fin tekanna till halva priset hittade jag på Indiska.
Muggen kommer från ZBH.
Glasburkar kan man aldrig få för många av, lyder mitt motto.
Burken med Zinkband runt kommer från Indiska.
De andra två har jag köpt på Järnia.

2 kommentarer: