lördag 31 augusti 2013

Höstplanering

Efter en intensiv vecka så har vi vår höstplanering klar i grova drag. 
Hösten på en ekonomiavdelning innebär alltid mycket jobb och denna höst ska vi dessutom trycka in ytterligare några stora puckar.
Det finns många fördelar med att vara anställd i en stor koncern, men även många nackdelar och en av dessa nackdelar är att vi blir inblandade i alla sorters projekt på både global och lokal nivå.
Att Tube i Sandviken, där jag är anställd, är den största produktionsenheten i världen leder ju till att vi definitivt blir inblandad i allt. 
Men vi är bara fem stackars små ekonomer som redan har häcken full.
Chefen hade tydligen blivit förvånad över att jag behöll lugnet när den senaste bomben släpptes i torsdags.
Men jag känner att jag ids inte jaga upp mig över saker jag inte rår på.
Oavsett om jag är arg eller inte så åker vi på att göra jobbet.
Så jag gillar bara läget =)

Bortsett från att jag kommer att tillbringa mycket mer än mina 40 timmar på jobbet varje vecka så har jag lite smått och gott inplanerat under hösten.
Det är mina små morötter för att orka genom de kommande veckorna.

Vår vecka startade i Stockholm på vårt huvudkontor i World Trade Center.
Mycket trevliga lokaler och en roligt rundvandring fick vi också, ända in i det heligaste.
Ett kort hej, hej med storchefen hann jag också med.
En trevlig kväll med kollegorna på Grill blev det också.
Maten var en besvikelse tycker jag, men de andra var nöjda och jag var glad att bara få vara med.
Har sagt det så många gånger förr, men mina kollegor är verkligen toppen!
Sen att vi jobbar så nära varandra att vi blir som ett gift par som gnabbas för det mesta är ju bara mysigt =)

I torsdags träffade jag min lillebror för första gången, gud vad jag var nervös.
När jag blir nervös pratar jag mycket, så stackars killen fick knappt en syl i vädret.
Kanske skrämde jag bort honom, vem vet.
Det är svårt att ta igen 28 förlorade år på några timmar.
Hoppas det inte dröjer 28 år innan vi träffas igen =(

En intensiv vecka alltså, så idag ska jag bara vara och ladda om batterierna.
Lite bakning står på schemat för i morgon är det fikaförsäljning på lillens hemmamatch som gäller.

Hoppas ni får en underbar helg!
Och en underbar lördag, denna allra sista sommardag (för mig är augusti sommar och september höst).

♥ KRaM aNNiCa ♥

Igår tjuvstartade jag hösten och eldade i kaminen.
Hur mysigt som helst.
En sprakande eld och massor av levande ljus.
Det kommer bli en fin höst och vinter i år!

1 kommentar:

  1. Usch jag vill inte byta med dig! Men jag tycker det är sunt att du inte jagar upp dig, för det gör det bara värre.
    Kom ihåg att tänka på dig själv nu under hösten, du vill inte dra på dig en sjukskrivning till!
    Trevlig helg på dig också!
    Kram A-L

    SvaraRadera