onsdag 17 juli 2013

En kväll i juli

Lite skrämmande att vi redan passerat mitten av juli.
 Nu tycker jag tiden kan stanna upp ett tag så vi verkligen hinner njuta av sommaren!

Är verkligen härliga dagar just nu, så där lagomt varmt och gosigt =)
Vi gör inte många knop på dagarna, men när kvällen väl kommer så får även vi lite fart i benen.
Tyvärr får maken mer fart i benen än vad jag får, men mina benhinnor håller inte för mer än max två-tre löpturer i veckan.
Så jag får snällt sitta kvar här hemma och sura när han knyter på sig skorna och drar till skogs.

Idag har jag plockat av rödvinbärsbusken och startat upp årets saftkok.
Svartvinbären är inte riktigt mogen ännu, de behöver några dagar till på sig att bli saftiga och fina.
Passar mig bra, så kan jag göra Rödvinbär- och rabarbersaft först.

Ni stannar väl upp och njuter av de varma sommardagarna?
Tids nog kommer hösten och lite kyligare väder och då gäller det att man laddat batterierna till max!

♥ KRaM aNNiCa ♥



Eftersom saften sköter sig själv kan jag sitta i uterummet och lyssna på Spotify,
äta fruktsallad och sippa lite rosévin =)

4 kommentarer:

  1. Vad härligt ni verkar ha det. Och jag håller med om att tiden går alldeles för fort!
    Sköt om dig vännen och var rädd om dina benhinnor!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  2. Visst är det skrämmande att halva juli har gått. Vi hade ovanligt varmt tidigare i sommar, men sista veckan har det varit ovanligt kallt i stället och riktigt höstväder. I går kändes det som att värmen var på väg tillbaka, även om det är regn i dag. Förhoppningsvis får vi tillbaka sommaren hit också :) Kramar

    SvaraRadera
  3. De röda vinbären ser verkligen goda ut. Hoppas saften blir god! Visst har vi underbara dagar nu och vi njuter för fullt här hos oss också.
    Kram A-L

    SvaraRadera
  4. Röda vinbär är så vackra! Bra att du skrev om vinbär för jag har glömt mina, dom står på en del av tomten som är lite off, om man säger så.

    Timmerhus, hmmm, jaa, verkligen, tänk om man kunde få ett sånt! Det är fortfarande min stora husdröm fast vi bor i ganska nytt hus, men vi fick bygga precis som vi ville här, men inte timmerhus, det var lite lustigt....jag får komma förbi och titta, fast jag känner på mig att det är en bit att åka!

    Ha det gott och njut av semestern!

    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera