fredag 7 juni 2013

Underbara sommardagar

Veckan började med massor av jobb, men det kunde jag ta igen idag när jag smet hem strax efter lunch =)
Boklsutet gick bra på många sätt, arbetet flöt på bra och vårt bidrag till företaget och koncernen var väldigt bra.
Nu suger vi på den karamellen över helgen och sedan är det bara att borra ner huvudet och köra stenhårt igen!

Sveriges Nationaldag igår bjöd på helt underbart väder.
Skönt att få poa runt här hemma mitt i veckan.
Hann med en hel del utöver att vila min höft som spökar rätt så rejält nu.
Tror att det har blivit för långa dagar på dåliga stolar i konferensrummet nu under bokslutet.
Har en skön stol på mitt rum, men i bokslutet flyttar vi ihop under tre-fyra dagar för att underlätta arbetsgången.
Men nu i helgen ska höften få vila och på måndag får jag sitta i min vanliga stol igen =)

När solen skiner och värmer min frusna kropp fylls jag med energi och nya idéer.
Maken gillar också sol och värme, men inte all min energi som jag får av den =)
Jag är lite som en solcellslampa, jag behöver solen för att orka skina.
Direkt det blir skugga för länge kroknar jag helt.
Men nu är jag laddat upp till tänderna och redo att hugga in lite här och var.

Ska köpa lite betong imorgon och gjuta fast stolpen till torkställningen.
Vi har grävt upp den ena stolpen och ska gjuta om den, så vi slipper ha framåtlut när vi drar tvättlinan.
Har jag tur så blir det lite betong över till några krukor också.
Dessutom väcktes nyss en idé om att gjuta egna trappsteg då vår trapp på framsidan är rätt så illa medgången =)

Ha en fin fredagskväll nu!

♥ KRaM aNNiCa ♥


Igår var det altanhäng för hela slanten.
Efter att vi byggde ut soldäcket känns denna möbel lite för liten.
Men den funkar bra tills dess att vi har en hörnsoffa på plats =)

På den nya delen av soldäcket huserar solsängarna.
Perfekt med sängar på hjul så de kan rullas dit solen är för stunden.
Planteringsbordet får nog vara kvar på altanen.
Ställde dit det tillfälligt i vintras men jag trivs rätt så bra med det där.
Cyklar och bolar lite varstans är vardagsmat hos oss.

Att ha ett soldäck istället för altan med tak passar oss soldyrkare perfekt.
I uterummet håller vi till i på kvällstid, men även på vintern.


Är inte mycket till tomt vi har.
Men det räcker gott och väl till oss.
En rimpa gräs framför soldäcket, en längs husgaveln och en på framsidan.
Sedan en liten plätt där torkställningen står.

Ibland är det skönt att flytta ner på gräsmattan vid dammen.


4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Hej Annica!
    Ta hand om din höft! :)
    Så fint ni har det med soldäck. Jag kan hålla med dig - möbeln ser ut vara lite för liten ;)
    Ha en trevlig helg!
    Kram/Olg@

    SvaraRadera
  3. Här är vi helt andra personer, för vi har inget soldäck alls :-), för vi solar aldrig. Men det ser väldigt fint ut hos dig. Ibland önskade jag mig också en mindre trädgård, som skulle vara mer lättskött.

    SvaraRadera
  4. Ja mycket tid på trädäcket blir det för mig också. Så fin tillbyggnad ni gjort till er altan. Ta hand om dig.Kram Ann

    SvaraRadera