onsdag 19 juni 2013

Första delmålet avklarat

Idag har jag klarat av att springa 1 mil!
Visserligen inte i högt tempo men i jäkligt bökig terräng. 
Benen har jobbat som trumpinnar när vi under 10 km sprang MTB banan i Högbo, varför hålla sig på plan mark i motionsspåret när man kan ta sig över stock och sten, rötter, gyttjepölar och branta backar både upp och ner.
Nu vet jag att jag kan springa 1 mil på slät mark hur lätt som helst.
Är bara fartdjävulen som sätter käppar i hjulet.

Och det bästa av allt var att jag inte kände mig speciellt ansträngd i kroppen eller flåset =)
Meeeeen, tyvärr så är det inte vidare bra med varken höften eller benhinnorna.
Tror jag blir tokig, varför kan inte kroppen bara hålla?!
Kan vi för en gång skull jobba mot samma mål?

Så bortsett från att jag var redo att tugga av mig benhinnan redan efter 2 km så kändes det tokbra.
Nu blir det vila till onsdag nästa vecka, då är det dags för en träff med min sjukgymnast.
Ni som känner mig vet att det ska mycket till innan jag frivilligt ringer dit och bokar en tid.
Att hoppa omkring halvnaken framför sjukgymnasten står typ nästan högst upp på min hatar-lista.
Men ibland måste man utsätta sig för saker som känns olustiga.

Och han utför ju mirakel karln, så jag hoppas han kan göra det även denna gång.
Då är det värt varenda sekund av vånda.
Hoppas bara han inte sätter träningsförbud på mig =(

Nu är det faktiskt läggdags för min del, klockan ringde 04.20 i morse och imon är det samma tid som gäller. Kanske läge att se till att få sig lite sömn =)

God natt på er!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Underbart att kunna sitta ute på lunchen.
Tom i skuggan var det tillräckligt varmt för att kunna sitta i linne =)
En trevlig lunch med en trevlig kille som tyvärr kommer att vara sjukskriven ett bra tag.
Men mig blir han inte av med så lätt =)

Lite hundgos har jag också hunnit med idag.
Jag och Alice tog oss en powernap på golvet innan träningen.

Högbo har blivit som ett tredje hem för mig.
Den tiden jag inte spenderar på jobbet eller hemma är jag i Svibacka eller Högbo =)

Underbar känsla att äntligen passera milen =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar