söndag 19 maj 2013

Vårteckensutmaning 2013 vecka 11

Jag vet att en del av er har sommar nu och att ni inte längre publicerar vårtecken, så det kanske börjar bli dags att runda av. 
Vad säger ni, ska vi köra denna söndag och nästa eller nöjer vi oss med denna söndag?
Det är ni uppe i norr som får avgöra för våren är senast ut hos er.

Hos mig i södra Norrland står det mesta i blom nu och träden är gröna och fina.
Så där vackert gröna blad som bara finns på våren.

Jag spenderade gårdagen med rumpan i vädret och gallrade och rensade vår häck på framsidan.
Städdag i kvarteret och då lär man passa på när det finns en container uppställd på parkeringen.
Idag har vi rensat bort lite sly samt klippt ner ännu fler buskar.
Det kommer nog att kännas i kroppen imorgon att vi jobbat hårt =)

Om ni är nyfiken på vårens framfart i resten av landet så klicka in er i deltagarlistan och
sedan vidare till var och en av de övriga deltagarna.

♥ VåRKRaM aNNiCa ♥

Det lilla fågelbadet fick komma fram från förrådet nu

Det är så vackert med alla rosa och vita träd fullsmockad av blommor som dessutom doftar ljuvligt <3 i="">
Pionen på framsidan har satt rejäl fart denna vecka.
Rosen bredvid börjar också få en massa blad =)
Grannarnas hägg blommar för fullt

8 kommentarer:

  1. Hej, då har du nästa år en myndig son! Mitt äldsta barnbarn blev 18 ifjol, det känns stort! Jag fortsätter tills jag kan visa upp liljekonvaljer i bloggen, då har sommaren kommit!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga vårbilder och så god tårtan ser ut. Det låter kul med kurserna. Hoppas du kommer med på fotokursen också.
    Kram Ann.

    SvaraRadera
  3. Så härligt med våren som drar igång med full kraft! ;)

    Jag har en pion i en stro kruka... Undrar om det blir bra.. Har saktat in lite i tillväxten...

    Ha en fin fin vecka, Annica!

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  4. Härligt! Här är det halv gröna träd men dem exploderade snabbt i helgen. Regn nu hela veckan .... :S

    SvaraRadera
  5. Härliga vårbilder du visar upp, även här blommar häggen!
    /Caroline

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Allt sker med en hiskelig fart nu i naturen. Mina pioner är också på gång, men har inte börjat blomma än.

    SvaraRadera
  8. Ja, nu är det nog försommar här också! Idag visserligen grå och regnmolnen hänger tunga, men det är nog så att våren är över här också!
    Agneta kram

    SvaraRadera