torsdag 16 maj 2013

Hipp hipp hurra för våran 17-åring idag ♥

För 17 år sedan bestämde sig en liten krabat för att komma till världen i en jädrans fart. 
Och enligt min morfars dagbok snöade det den dagen, vilket det också gjorde tre dagar 
senare när vi åkte hem från BB.
Tur att denna dag bjöd på strålande solsken och sommarvärme ♥

Efter lite protester från maken fick sonen namnet Nils Oscar Fredrik.
Nils Oscar efter min morfar och hans far.
Fredrik efter makens pappa Friedrich.

Idag firade vi alltså vår lilla skrotunge som fyller 17 år.
Alla åren har inte varit utan motgångar.
Men vi har kämpat oss genom alla tunga perioder och det går inte en dag utan att jag 
känner glädje och djup tacksamhet för att vi har det så bra som vi har det just nu.

Som förälder är man villig att gå genom eld och vatten och även över lik för att kämpa för sina barn.
Det har vi tidvis gjort och kommer att fortsätta göra!
Och jag hoppas och tror att både Oscar och våra andra två underbara söner 
vet att vi älskar dem till månen och tillbaka ♥

Om ett år är han vuxen vår lilla pojk, men han kommer alltid vara vår lilla energiske 
skrotunge hur gammal han än blir =)

Idag har det varit en bra dag, lite kalas och främmande av de personer som betyder allra mest för oss.
(bara maken saknas som tyvärr jobbade eftermiddag, men han hann träffa några av gästerna innan han åkte)
Efter det kom en av sonens vänner och vi startade upp grillen.
Medan mamman och mellansonen tog hand om disken drog de andra fyra iväg till fotbollsplanen.

Stort grattis på din dag finaste 17 åringen ♥
Jag älskar dig!

♥ KRaM aNNiCa ♥

En klassisk jordgubbstårta
Till det lite kladdkakemuffins och annat smått och gott.
Min pappa lyckades dessutom fånga mig på bild - vilket är en bedrift haha
Måste vara en av de sekunder jag stod stilla i dag på em, har varit full fart hela dagen
Kläderna på sniskan och mobilen i handen, det är jag i ett nötskal.
 
Två livsnjutare till gäster.
Med tanke på vädret hade jag gärna gjort dem sällskap =)

6 kommentarer:

  1. Så sant! Fina ord av en mycket fin medmänniska. Hoppas det blir massor av bra år nu framöver vännen!
    Kram A-L ♥

    SvaraRadera
  2. Ja, våra barn ligger oss varmt om hjärtat vad de än hittar på. Så mycket gott du bjuder på.
    Önskar dig en fin pingsthelg!

    SvaraRadera
  3. Vad jag saknar att ha en dator så jag kan skriva kommentarer, funkar inte från min telefon :(.
    Vad fint du skriver om din son, och jag vet att ni har kämpat. Hoppas kämpandet är över och att ni bara får njuta framöver. Stort grattis till sonen!
    Kram Ingela <3

    SvaraRadera
  4. Tack för god tårta och underbart kalas och sällskap! <3
    Ni är bästa familjen och vi är så glad att få vara en del av den.
    Kraaam <3

    SvaraRadera
  5. 17 år. Så fort det går. Grattis till dig som fin mamma och till er 17-åring. Kram från mig

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS till er, föräldrar, och sonen!
    Visst är de våra småttingar för alltid hur gamla de än blir!!
    Ha en trevlig helg ich det lär ni ju ha ;)
    Kram/Olg@

    SvaraRadera