måndag 6 maj 2013

Ge ditt ansikte ett vackert sommarlyster!

Efter en lång och hård vinter i detta kalla vinterland så behöver ansiktet få lite extra kärlek.
Tidigare har jag ofta slarvat med vad jag använder för ansiktskräm, har oftast köpt det som är billigast utan att reflektera över vad krämen egentligen innehåller.
Många gånger har jag fått kasta bort produkterna då jag har känslig hud vilket leder till både klåda och torra fläckar.
Genom åren har jag dock lyckats hitta några produkter som fungerar bra på just min hud, och dessa produkter är numera given i mitt badrumsskåp.

Tidigare har jag inte heller förstått varför man ska ha en ansiktskräm med solskyddsfaktor, herre gud man vill väl ta varje chans man kan att få lite färg!
Men solen och dess strålar är ju inte nyttig i för stora mängder utan den kan ju faktiskt ställa till stor skada på huden. Viktigt också att komma ihåg att även datorskärmar och fönsterrutor släpper genom UV-strålar.
Så numera använder jag gärna en ansiktskräm med solskyddsfaktor, för färg får man ändå.

För att slippa ha ett ansikte som stramar, svider och känns som om det ska spricka vid minsta beröring har jag valt att unna mig själv både en härlig ansiktsbehandling samt några nya härliga produkter.

Det finns få saker som är så skönt som att få ansiktsbehandling, att ligga nerbäddad i ett varmt rum med behaglig musik i högtalarna och få ansiktet, axlarna och hårbotten masserad. Helt underbart!
Produkt efter produkt läggs på och tvättas bort, den ena luktar godare än den andra.
Att unna sig en stunds ompyssling borde vi alla göra lite oftare även om det kostar en slant!

Jag skulle vilja rekommendera dels en salong i Sandviken, Salong Storgatan 25 Hår och Hudvård, där fina Jenny ser till att du mår som en prinsessa under tiden du är där hos henne. Dels två varumärke med fantastiska produkter för ansiktet: BareMinerals och Dermalogica. Båda dessa varumärken finns att köpa hos Lyko.se. Hos Lyko finner du över 15 300 skönhets- och hudvårdsprodukter.

Ge ditt ansikte ett vackert sommarlyster du med!

♥ KRaM aNNiCa ♥


Jenny på Salong Storgatan 25 i Sandviken  får mig att känna mig som en prinsessa under en timmes tid.
När hon är klar med ansiktsbehandlingen är man len som en babyrumpa och känner sig pigg och fräsch.

Mitt senaste inköp av Dermalogicas produkter blev ett smart "resekit".
AGE smart™ starter kit innehåller en månads förbrukning av produkter som ger
 lyster och spänst i huden. Använd produkterna morgon och kväll.
Perfekt för en mogen eller förtida åldrad hy.
Kittet innehåller:
 lyster och spänst i huden. Använd produkterna morgon och kväll.Perfekt för en mogen eller förtida åldrad hy.Kittet innehåller:Skin Resurfacing Cleanser 30mlMultiVitamin Power Recovery Masque 15mlAntioxidant HydraMist 30mlMAP-15 Regenerator 0.5 gDynamic Skin Recovery SPF30 10mlMultiVitamin Power Firm 5ml
Dermalogicas professionella hudvårdsprodukter och behandlingar ger begreppethudhälsa en helt ny betydelse. Du kan förvänta dig verkliga resultat - både hemma iditt badrum och hos din hudterapeut. Samtliga produkter är icke-komedogena,dvs de framkallar inte pormaskar. De är fria från tilltäppande mineraloljor,lanolin, irriterande artificiella färg- och parfymämnen samt uttorkande S.D.-alkohol.Hos Lyko.se kan du beställa hem dina Dermalogica produkter.
Har testat många olika märken av foundation innan jag hittade 
ett som verkligen passade mig, och nu är jag fast. 
Prislappen kan verka skrämmande, men den är både dryg och bra.
bareMinerals Original SPF 15 Foundation Tan
Foundation av 100 % rena mineraler med naturligt UV-filter SPF 15. 
Den ultralätta konsistensen i pulverform förvandlas till ett krämigt underlag när den 
appliceras med en foundationborste. 

-100 % naturlig
-Naturligt UV-skydd med SPF 15
-Concealerfunktion
-Lätt att anpassa täckningsgraden
-Passar alla hudtyper, hudtoner, åldrar och hudtillstånd, även känslig hud.
-Kan med fördel användas på män – ger ett mycket naturligt, “osynligt” resultat
-Ljusreflekterande
-Ingen talk, olja eller vax – härsknar inte
-Inga konserveringsmedel, Ingen parfym eller kemiska tillsatser, Icke-komedogen
-Ej djurtestad

BAREMINERALS - NATURLIG SKÖNHET köper du hos Lyko.se 
bareMinerals har allt för en proffsig, naturlig makeup - faktum är att större
delen av sortimentet är helt fritt från konserveringsmedel, parfym, mineralolja,
syntetiska färgämnen och andra kemiska ingredienser som kan
irritera eller täppa igen porerna. Testa våra foundations
som smälter ihop med din hudton och
förbättrar dess kvalitet.

4 kommentarer:

  1. Så rätt du har! Man ska ta hand om ansiktet! Och huden i sig.. Blir rädd av att se hur unga (gmla med, tyvärr) utsätter sig för solen dygnet runt, är röda över hela kroppen och stoltserar med det :/

    bareMinerals använder jag varje sommar, på vintern är det Foundation som gäller för mig! ;)

    Och du är värt behandlingen! Så skönt att bli omhändertagen!! Och bli fin på köpet :) hihi

    kram/Olg@

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, och är de unga så kan man ju förstå att de inte fattar faran i det hela. Men när äldre människor bara fortsätter pressa så funderar man ju om de tror att de är odödliga?!
      Kram Annica

      Radera
  2. Hej. Verkar riktigt skönt med ansiktsbehandling och du är väl värd det. Det är viktigt att unna sig något extra ibland. Njut av solen och allt det vackra i naturen.
    Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste se till att unna sig lite härliga saker ibland =)
      Detsamma till dig! Såg att du varit i Gränna och njutit i fulla drag av naturen, vilka vackra bilder!
      Kram Annica

      Radera