fredag 5 april 2013

En korv med bröd tack

Tur att det var lilleman som satte standarden på kvällens träff =)
Vad gör man när man får främmande och inte har någonting roligt alls att bjuda på?
Det löste lilleman galant genom att tala om att han ville ha korv.
Så korv med bröd, lite hembakt knäckebröd och ett glas gott rött fick det bli =)
Boka hotellrum lyckades vi också äntligen göra, så nu återstår bara väntan.

Hoppas verkligen gästerna kom hit för det trevliga sällskapets skull!
Vi har dessutom lovat dem lite grillpremiär i mon.
Blir spännande att se om det utlovade snövädret sätter käppar i hjulet för det hela.

Den här veckan har varit bokslutsvecka, en salig blandning av skratt och nervsammanbrott.
Nya löften om att säga upp sig och låta någon annan ta hand om galenskaperna.
Men likt förbaskat är jag på det igen nästa månad.
Det bevisar väl egentligen bara att jag är ruskigt korkad, men så kanske det också är?!

Dessutom har vi ju det jäkligt kul tillsammans mitt i alla hysteriska utbrott och mästerskap i suckningar.
Och det vill man ju inte missa!
En och annan ny svordom får man också lära sig varje månad.
Det är ju faktiskt som så att man kan göra de mest jobbiga och tråkiga saker om man bara har bra folk runt omkring sig och det har jag.
Även om vi tyvärr har tappat några härliga människor den senaste tiden =(

Testade att gå in i denna dag med en extremt positiv anda.
"Idag är en bra dag och allt vi gör kommer att gå 
supersnabbt och enkelt"
En halvknackig start blev det men sedan vände det och vi var klar med bokslutet på rekordtid.
Men så är vi ju också veteraner på att reda ut strul och hitta på alternativa lösningar.
Och på toppen av det så är vi bara så förbaskat bra!

Nu är det läggdags, för den efterlängtade sovmorgonen kunde jag fetglömma 
då lillen har fotbollsträning kl. 8 =(
Men då får jag ju möjligheten att ta ett Brittpass kl 9.
Inget ont som inte har något gott med sig!

Hoppas ni får en trevlig helg!

♥ KRaM aNNiCa ♥


Fortfarande lite påsk i vårt hus i form av blommor i gult

4 kommentarer:

  1. Härligt med små barn och små krav :)
    Tror inte du är speciellt korkad, bara så otroligt envis! Men det är jätteviktigt med en bra grupp att arbeta i och där verkar du haft tur.
    Håller tummarna för att ni slipper snö idag!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi slapp inte undan, men det kom inte speciellt mycket snö så vi får vara glada ändå =)
      Kram

      Radera
  2. Korv med bröd är underskattat! Mumsigt var det.
    Men jag längtar redan tills i kväll. Då ska vi äta i timmar. ;) Junior och jag ska traska iväg till affären sen och handla till pajer och tillbehör. Gott vin ska jag också plocka fram. :)
    Ses sen! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för en trevlig kväll och för allt gott du tillagat. Vågen var inte speciellt glad över gårdagens matintag, men man lever ju bara en gång =)
      Kram <3

      Radera