måndag 29 april 2013

Åter i ett kallt Sverige

Var inte det minsta lilla trevligt att kliva ut från Arlanda och få iskalla vindar rakt emot sig!
Vi som njutit av över 30 grader i flera dagar.
Men det är väl bara att gilla läget eller flytta från denna kallhåla =(

Vi har haft fyra helt underbara dagar i Istanbul =)
Vad vi gjorde ska jag berätta i helgen när jag har tid att skriva ner allt.
En trevlig stad att strosa runt i kan jag avslöja att det är, men man måste ha hyfsat flås och 
gilla att gå för staden är kuperad och det är backe upp och backe ner som gäller.

Nu ska jag ta och packa upp och sedan sätta fart på tvättmaskinen.
Tror det får bli en tidig kväll, för även om flygresan är kort så blir det lång resa från dörr till dörr.

Ha en fin kväll!

♥ KRaM aNNiCa ♥

Båtresan ut till Prinsöarna igår tog en timme och vi hade sällskap hela vägen.
Gillar inte fiskmåsar i vanliga fall, men de är ju rätt så vacker när de flyger ovanför det blåa  vattnet.
Enligt reseguiden skulle vi hitta en fin strand på Buyukada
(den största ön av de nio som går under benämningen Prinsöarna)
men det visade sig att bilden var tagen på en annan ö =(
Lite snopet då vi planerat en dag på stranden,
men vacker var ön hur som helst!

I vår jakt efter en strand att sola på fick vi se mycket vackert =)
Ön var också full med vackra hus och hästdroskor, de bilderna kommer i ett senare inlägg.

Mycket vatten och grönt och fint överallt
Vattnet ser vackert och inbjudande ut

Där ser man, ännu en fiskmås fastnade på bild.
Denna låg och ruvade på ett plåttak.

6 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Ser helt underbart ut! Vad skönt att ni haft en härlig resa, ser fram emot att få läsa mer om vad ni gjort. Jag har själv besökt Istanbul flera gånger och jag tycker staden är fantastisk, och Prinsöarna är underbara att vandra runt på. Brukar sitta nere i hamnen och äta god fisk på någon av alla restaurangerna där. Och bara njuta av livet =)
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi testade aldrig fisken, blev kyckling för vår del (sällan haha), men restaurangerna längs vattnet var fina.
      Kram ♥

      Radera
  2. Välkommen hem! Alltid lika tragiskt att komma hem tycker jag, det har jag alltid tyckt och tycker fortfarande. Det är roligt ett par minuter och sen är allt precis som vanligt igen.......
    Istanbul tillhör favoriterna bland dom storstäder jag varit i, jag tycker den är gåvänlig och intressant och bullrande och myllrande och det finns så mycket fint att titta på. Nu blev jag så där restokig som jag blir när någon berättar ett resminne......Kramar Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så, vardagen infinner sig blixtsnabbt. Håller med dig i beskrivningen av Istanbul och jag kan tänka mig att åka tillbaka i framtiden, men först finns det fler outforskade resmål =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Jag kommer sno mååååånga av dina foton gumman. :)
    Tack för en underbar minisemester! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Och tack själv stumpan ♥

      Radera