söndag 10 mars 2013

Vårteckensutmaning 2013 vecka 1

Då kickar vi igång första veckan i årets vårteckensutmaning.
Vi är nu 21 deltagare från Sverige och 1 från Finland.
Hoppas fler ramlar in under resans gång.
För att anmäla er eller se deltagarlistan, klicka här.

Våren har rymt sin kos, eller i alla fall lagt sig dvala ett tag.
Vi hade runt -14 grader i morse *brrr*
Men solen kämpar på och sakta men säkert smälter snön undan.

Trodde jag skulle bli helt utan knoppar i detta första vårteckensinlägg, men jag fann några =)
Efter husväggen under luftvärmepumpen hittade jag knopp.
Annars är det den smältande snön och den strålande solen som visar att det är vår.

Kika in hos övriga deltagare i utmaningen för att se hur våren har framskridit i 
vårt avlånga land samt i Österbotten i Finland. 
Lämna gärna uppmuntrande kommentarer hos varandra.

Själv ska jag städa vidare en stund så ska jag sätta mig i lugn och ro lite senare i kväll 
och njuta av våren och era vackra bilder =)

♥ VåRKRaM aNNiCa ♥

Första knopparna för i år har letat sig upp efter husväggen
Vid entrén är nu all snö borttinad
Ligger massor av snö kvar, och då har det ändå smält bort massvis
Brevlådan har varit helt översnöad när det var som mest snö i vintras.
Nu har tom gräsmattan kikat fram

16 kommentarer:

  1. Härligt när knopparna börjar titta fram.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Annica för att du ordnade denna trevliga utmaning, det är skoj att se hur det ter sig ut i vårt avlånga land. För stunden har vi -15 grader, de kalla nätterna gör att knappt något töande ännu satt igång. Halt och slirigt på vägarna, ha nu en fin ny vårvintervecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vara så lite så. Jag tycker själv det var en jättetrevlig utmaning förra året när jag var med och när inte Vivi hade tiden över så hoppade jag in.
      Kyla och snö hela veckan...men det ger väl med sig förr eller senare.
      Ha en finvårvintervecka du med!
      Kram Annica

      Radera
  3. Men så härligt att några knoppar har vågat sej fram trots både snö och kyla. Ser att du har haft mycket snö i vinter men kommer solen och värmen går det fort att snön smälter bort.

    Hoppas att du får en skön vecka och tack för att du startat upp vårteckenutmaningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm det har snöat och snöat hela vintern, men jag gillar snö så det är helt ok. Men nu får det räcka för nu ska det vara vår =)
      Vad roligt att du uppskattar att jag drog igång utmaningen, visste inte om det skulle bli någon uppslutning men det blev långt över förväntan.
      Kram Annica

      Radera
  4. hej igen,,jag får väl säga att jag brukar faktiskt inte kalla mej finne heller,,för finska kan jag inte!! Men jag är finlandssvensk..det brukar jag "kalla mej för"..hihi..va bra om jag kan va med..få se om jag hittar nått vårtecken då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till i letandet av vårtecken, är ju inte lätt just nu för det verkar vara kallt och snöigt på de flesta håll. Men å andra sidan brukar de små vårteckenen vakna till liv av den härliga solen som ändå skiner för det mesta.
      Kram Annica

      Radera
  5. Så mycket snö ni ännu har kvar! Det tar ett tag innan allt det är borta, men trots det så spirar det längs husväggen och det ger ju hopp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och hopp kommer man långt med =) Bara de nedrans minusgraderna kunde ge med sig så kommer snön att försvinna rasande fort.
      Kram Annica

      Radera
  6. Men, åh, du har ju knoppar på G, kul! :) Skönt att se att snön smälter bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tittar på snön varje år och tänker att den kommer att ligga fram till midsommar med tanke på mängden, men den ger med sig snabbt som tur är =)
      Kram Annica

      Radera
  7. Ja, mina bilder har kommit först idag måndag, då vi var borta hela dagen igår. Man ser att solen försöker smälta bort snön hos dig!
    /Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det funkar ju så bra det med =)
      Ja, solen kämpar tappert varje dag
      Kram Annica

      Radera
  8. Oj vad ni har snö kvar.. jaja, det blir nog vår snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm det har ju kommit några snöflingor denna vinter, typ 4 ton =)
      Kram Annica

      Radera