torsdag 21 mars 2013

Nu blommar det

Nu blommar det för fullt inne.

Jag har övervintrat min första Mårbacka.
Den fick flytta in under trappen i vintras och har legat i dvala tills jag kom på det häromdagen.
Och tänk, den har överlevt och skjutit nya små skott.
Och längst upp på en torr stjälk så kommer det nu en liten blomma.
Den är inte speciellt vacker min Mårbacka just nu, men den är vid liv =)

Dessutom så blommar en av mina Triangeloxalis (Oxalis triangularis), i mitt hus kallas 
den helt enkelt röd klöver =)
Världens enklaste och mest tacksamma blomma att ha att göra med.
Dessutom en kär ägodel eftersom mina två klöver kommer från en blomma efter mormor ♥

Mårbackan ser inte mycket ut för världen, men den överlevde sitt vinteride i alla fall =)
Triangeloxalisen är så vacker i sina olika röda nyanser och sina söta små rosa blommor.
På köksbordet och på skänken står de sista av nejlikorna jag köpte för tre veckor sedan.
Ute blommar det inte ett dugg.
Där faller bara snö i stora mängder.
Var ett riktigt skitväder när vi åkte från Gävle tidigare.
Besöket i Gävle var inte bara positivt, det visade sig att sonen har på tok för hög vilopuls.
Han var uppe i 142 i vilopuls, men efter ytterligare 45 minuter kom han ner i 119.
Normalt bör man ju kanske ligga på någonstans mellan 70-75 i vilopuls.
Så nu blir det till att gå till HC och ta ny puls och blodtryck i mon.

♥ KRaM aNNiCa ♥

Är inte så mycket som kan blomma utanför fönstret, där faller bara ett tjockt snötäcke =(

10 kommentarer:

  1. Den är färgglad och vacker din lilla klöver.
    Ha en fin kväll i snöyran vännen ♥
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Jag har också en Oxalis som blommar! :) Skott från en blomma i ett trapphus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att man kan knycka skott lite här och var =)
      Kram Annica

      Radera
  3. Stod och höll i Mårbacka pelargon igår, ställde tillbaka den då jag tyckte att den var för liten i förhållande till priset...idag ångrar jag mig.
    Härlig färg på klövern.
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är inte roligt när de är för små och taniga, denna Mårbacka var rätt så kraftig när jag köpte den.
      Detsamma till dig!
      Kram Annica

      Radera
  4. Läste rubriken och tänkte Jaha, vissa har tur med vädret ;)

    Fint med blommor!!

    Trevlig helg!

    kram/Olg@

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, men blommar det inte ute så får man vara glad attd et blommar inne =)
      Detsamma till dig!
      Kram Annica

      Radera
  5. Men, det var väl bra att ni fick reda på att pulsen låg för högt. Så inte det förblir oåtgärdatm, det kan ju vara jobbigt för kroppen att aldrig riktigt få vila. Själv har jag rytmproblem o äter medicin som gör att hjärtat går lite långsammare. Kan kännas lite obehagligt när man anstränger sig och inte pulsen hänger med.
    Hur gammal är sonen? Hoppas har i övrigt mår bra, det kan ju vara något tillfälligt virus kanske, bra att dom kollar upp
    Ha en mysig helg med nära och kära!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är 17 år och äter medicin som är pulshöjande i sig själv, därför kontrolleras han också med jämna mellanrum. Men han har inte varit påverkad av medicinen tidigare, så det känns som om det måste vara något mer som stökar till det.
      Det är bra för dig och alla andra att det finns så mycket hjälp att få idag =)
      Hoppas du haft en härlig helg också!
      Kram Annica

      Radera