fredag 15 mars 2013

Härligt med fredag

Känns extra skönt med fredag efter en vecka med massor av slit och frustration på jobbet.
Är ju tyvärr så med många arbetsuppgifter att det är ett hundgöra och bitvis två steg fram och ett tillbaka (tyvärr också ibland ett steg fram och två tillbaka) innan vi når det vi planerat.
Tror inte de som bestämde att splitten som gjordes på jobbet den 1 januari 2012 skulle
 innebära så mycket extra arbete än idag.
Men givetvis har splitten också massor av fördelar som man lätt förtränger när man sitter 
där och sliter sitt hår =)

Har bokat in en utbildning i september som jag ser fram emot.
Är med blandade känslor jag återvänder till Älkarleö Herrgård för steg tre i Sandvik Finance Academy.
I juni 2011 var jag där i tre dagar på en superbra utbildning som tyvärr kantades av en mycket tragisk händelse på jobbet där två av min mans närmaste kollegor dog i en gasolycka.
Så den här gången hoppas jag på att få slippa tragiken och att bara kunna njuta av
 herrgården, omgivningen och bra föreläsningar.

Men nu är det fredagsmys som gäller 

Önskar er alla en härlig kväll!

♥ KRaM aNNiCa ♥  


På symaskinsbordet just nu
Det finns en ansenlig mängd snö utanför uterummet.
Man kan inte tro det ska bli snöfritt innan midsommar, men vis av tidigare vintrar så
 vet jag att det töar bort snabbt.
Däremot brukar vi inte behöva fylla dammen med, för den är alltid välfylld av smältvatten =)
Tur att snön kommer till någon nytta!
På kabeltrumman i uterummet just nu

6 kommentarer:

  1. Usch, det var så hemskt när jag läste om olyckan, sånt man tror aldrig ska hända och så bara händer det en dag =(
    Du som är så envis ska nog lyckas lösa alla problemen framöver, men jag förstår att ni sliter ert hår ibland.
    Vila upp dig rejält i helgen nu!
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var tuffa tider och ibland får jag rysningar än idag när jag tänker på olyckan och att det hade kunnat varit min familj som blivit drabbad =(
      Blev en slapparhelg, så slapp att jag höll på att bli försenad till mitt pass i kafeterian kl 17 i söndags ahaha
      Kram

      Radera
  2. Tack för din kommentar i min blogg! Nu har jag läst lite i din och fått en uppfattning om vem du är!
    I morgon är det dags för nästa vårtecken...
    Det blir inte lätt, här är fortfarande jättekallt!
    Ha en fortsatt fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, vårtecken är en bristvara just nu och ännu värre blev det med dagens snödänga =(
      Kram Annica

      Radera