onsdag 13 mars 2013

Friskförklarad gånger tre

Men herre gud, ska det behöva vara så här kallt?
Hoppas verkligen det blir vårväder till nästa vecka så vi slipper frysa häcken av oss =(

Jag har varit duktig flicka och vilat mitt ben i flera veckor nu och äntligen är jag helt smärtfri 
sedan några dagar tillbaka.
Så ev startar jag upp träningen i morgon eller på lördag.
Lugn, det blir ingen löpning förren tidigast torsdag nästa vecka.
Jag smygstartar med Funktionell Styrka inomhus.

Inte nog med att benet är bra, jag har även gjort min sista akupunkturbehandling 
då jag varit utan migrän i flera veckor =)

Dessutom har jag idag haft mitt sista rehabmöte med jobbet och företagshälsan.
Känner mig mycket piggare och gladare och risken för den beryktade väggen har jag motat en bit bort.
Nu hoppas jag att jag håller i det här den här gången och inte ångar på i 190 igen.

Eftersom jag ska träna på att berömma mig själv så ska jag göra det.
Jag är stolt över att jag drog i handbromsen i tid denna gång och fick hjälp och undvek sjukskrivning.
Jag vågade erkänna för andra att jag inte mådde bra och att jag behövde hjälp för att ta mig därifrån.
Det är inte lätt att ta sig ur invanda mönster, men jag försöker och jag ska lyckas.
För är det något jag är så är det envis och den här kampen ska jag vinna!

Så om bara vädret kunde vara på min sida och ge oss lite vårvärme så skulle livet leka.
(eller kanske inte riktigt leka, men iaf vara rätt så bra - 
vilket är en förbättring från riktigt jädrans pissdåligt)

Kul också att vi fått ännu fler deltagare i Vårteckensutmaningen.
Nu är vi hela 38 st =)

♥ KRaM aNNiCa ♥



10 kommentarer:

  1. Vad skönt att du är bättre och friskförklarad tre gånger på samma dag är inte illa =)
    Du grejar det här tjejen, jag har nog aldrig mött någon som är så envis och stark som dig. När andra inte orkar resa sig borstar du av knäskålarna och ställer dig upp igen ♥
    Kram A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste, finaste vännen ♥. Hur kan man misslyckas med så många underbara människor omkring sig?
      Kram ♥

      Radera
  2. Vännen, du är så stark och jag är så glad att du mår bättre! Nu kämpar du på!
    Bamsekram Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste vännen ♥ Lovar att kämpa!
      Bamsekramar tillbaka ♥

      Radera
  3. Det är inte lätt att hitta några vårtecken till söndagens inlägg i den här kylan. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej, men vi får leta med ljus och lykta så ska vi nog kunna finna något =)
      Kram Annica

      Radera
  4. Bra jobbat att du sökte hjälp och drog i handbromsen då har man kommit en bra bit på väg. Jag och "väggen" är tyvärr också följeslagare sen drygt 5 år tillbaks så jag känner igen mig i det du skriver. Om du inte har provat kundaliniyoga och meditation så kan jag varmt rekommendera det, båda har varit min räddning under de senaste åren. Nu håller jag tummarna för dig och även för mig ;)
    Kram Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att det finns fler som jag, eller förresten inte. Skulle ju önska att du och alla andra hade sluppit gå igenom den resan. Men på något vis blir man starkare som person också, jag är helt klart en annan människa idag än jag var för 10 år sedan. Har faktiskt inte testat yoga och meditation, men jag är sugen...ska bara ta det där sista klivet.
      Vad fint att du delar med dig av det du gått igenom, tror det är viktigt att man inte bara tiger om det.
      Håller också tummarna för dig och mig!
      Kram Annica

      Radera
  5. Ja, den kampen tycker jag du ska ta och vinna, den är inte egentligen värd att ens kämpas. Den är lurig, men du är duktig så lura den tillbaka du med gott samvete.
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Agneta! Och jag håller med, man är ju en riktig knäppis som sätter sig i situationen från första början. Men är man överenergisk som människa och är van att ge järnet så funkar det i många år hur bra som helst, sedan huxflux går det inte längre...och man fortsätter köra på för man vet inget annat. Så nu är det tillbaka till skolbänken igen och lära sig hur man ska agera och tänka för att inte överbelasta systemet =)
      Kram ♥

      Radera