tisdag 26 februari 2013

Orutinerat

Tycker faktiskt lite synd om mig själv just nu.
Och samtidigt är jag både arg och lite ledsen.
Jag har tränat mig till en rejäl benhinneinflammation =(

Jag har hög smärttröskel, men det här är faktiskt bland det jobbigaste jag varit med om.
Jag föder gärna barn en gång om dagen bara rovdjuret som flyttat in i mitt ben drar sin kos.
Blir inte mycket sömn när det känns som hela benet har blivit pulveriserat.
Har stundtals funderat på att gnaga av mig mitt eget ben bara för att bli av med helvetesskapet.

Var på akupunktur och bad sjukgymnasten titta på mitt ben och då har även fotleden 
blivit inflammerad och uppsvullen.
Tack för kaffet!

Så nu är det vila, smärtstillande, anti-inflammatoriskt och kyla som gäller för min del.
Vem f*n kom på idéen om att springa tjejmilen?
Ska satsa på schack istället.

Tack, nu har jag fått gnällt av mig lite.
Nu ska jag gå ner och knapra lite piller och krypa i pyjamasen.
Tur det är Barcelona-Real Madrid på TVn så jag har något att roa mig med för 
jag är inte speciellt go och glad och tas med just nu.

Hoppas ni andra har en smärtfri och trevlig kväll =)

♥ KRaM aNNiCa ♥

Utanför våra paraddörrar gjorde jag lite höstfint innan vintern kom.
Till vilken nytta vet jag inte då vi aldrig är där.
Hade planer på att tända lyktan på kvällarna, men det var inte så lockande att
 pulsa runt huset varje kväll =)

Den fina fästmannasoffan som morfar byggt ligger under ett rejält lager snö.
Men snart nog kan vi sitta där och fika igen.
Det som göms i snö kommer fram i tö.
Vet att det ligger granris i skottkärran, under ett gosigt täcke med snö.
Syrenbusken sträcker på sig lite extra för att få så mycket solsken som det bara går.
Är så vackert med allt det vita som täcker marken i skogen.

10 kommentarer:

  1. Men din stackare! Hoppas verkligen det går över illa kvickt! För benhinneinflamation är inte roligt! Du får ta det lugnt så du blir bra! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inte så bra på att ta det lugnt, men just nu har jag inget val för smärtan är så intensiv =(
      Kram ♥

      Radera
  2. Men gumman då :(. Vila, vila och vila är medicinen för dig. Gnäll så mycket du vill, det tål vi :)
    Hoppas du blir bra i benet snabbt så du kan knata på igen!
    Kram À-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm känner mig som en gnällkärring av stora mått just nu.
      Vill ju helst bara vila och sova men det går ju inte =(
      Kram ♥

      Radera
  3. Åååh nej!! Nu MÅSTE du vila riktigt ordetligt, länge!!!! Jag har börjat för tidigt och då har det blommat upp direkt. Är ett jäkla gissel med de där jäklans benhinnorna, helt onödigt!
    Hoppas det går över fort vännen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Länge?! Vad kul...not! Ser den där jädrans tävlingen vinka adjö snart =(
      Men men det kommer fler år och fler lopp, så jag ska föröka att inte stressa på.
      Kram ♥

      Radera
  4. Men aj! Jag har bara haft "en början" och det var hemskt! Du var för duktig med träningen såhär i början :( Hoppas att du snart är bättre. Kramar från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm är ju mitt stora problem. Lider av duktiga flickan syndromet, så allt jag gör går jag all in på =(
      Kram ♥

      Radera
  5. Verkar vara nåt hemskt det där med benhinneinflammation. Vila och ta hand om dig så du blir bra snart.
    En STOR vårkram till dig.
    Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann! Och en stor vårkram tillbaka!

      Radera